Sv: Kan ni tänka er att flytta för er hobbys skull?
Tanken har slagit mig ibland på vintern när det är mörkt och kallt i snöstormar och -30 grader
Inte lika frekvent numera eftersom vi har ridhus, men kanske hade man sluppit lika mycket is och kunnat fortsätta ha hästarna barfota.
Finns dock ett par "no-no´s" till det;
Som jag förstått det så blir det ändå "rått" i luften och kallt ändå, bara inte lika mycket snö.
Blir ännu mörkare pga brist på snö även om det inte är mörkt lika stor del av dygnet
Misstänker att det inte finns lika bra terräng att rida i jämfört med här där man har skog och berg hundra meter från stallet eller så oavsett vilket stall man står i.
Men om du menar huruvida man skulle flytta pga bättre tränings- och tävlingsmöjligheter - nej. Hellre till mitten av sverige/stockholm isåfall. Fortfarande mycket bättre än i de nuvarande trakterna.
För ens barn skull, nej. Nu har jag iofs inga barn, men skulle jag haft det så visst hade man valt läge till viss del utifrån barnen (lugn miljö, lite natur, bra ställe att växa upp på helt enkelt, inte mitt ute i skogen utan andra barn inom rimligt avstånd) men där går gränsen på ett ungefär. Barn brukar vara rätt anpassningsbara ändå och jag tror inte jag skulle bli någon pushande förälder som vill att ungen ska lyckas till varje pris även om man stöttar inom rimliga gränser