Kan ni forklara nagot for mig???

Sv: Kan ni forklara nagot for mig???

Det fins avarter inom alla discipliner. Du har väl hört diskussionen om rollkur. Någon som skulle kunna svara på alla dina funderingar om och kring det här är den helt fantastiska och mycket kunniga Lisa Buldoc, Tierp som har erfarenheter av Westernridning på hög nivå på från svensk och kanadensisk synvinkel. Hon flyttade nämligen hit från Manitoba, KA.

western rebel skrev:
Det fins avarter inom alla discipliner. Du har väl hört diskussionen om rollkur. Någon som skulle kunna svara på alla dina funderingar om och kring det här är den helt fantastiska och mycket kunniga Lisa Buldoc, Tierp som har erfarenheter av Westernridning på hög nivå på från svensk och kanadensisk synvinkel. Hon flyttade nämligen hit från Manitoba, KA.
Det har nog lost sig. Jag har rensat ut i stallet och det ar nagra stycken som aker ut i borjan av april.

maja_70 skrev:
ja vad ska man säga ...E inte hästen fin som den e utan att "förstöra" den ska vi inte kunna leva i harmoni utan att bara tänka på sig själva.Det gäller väl alla tävlingar som har med djur att göra .
Bara för att vara bäst .Kan man inte bara acceptera vissa "fel" Det e ju vi som lägger upp reglerna jag tycker det e bara för mycke om man ska förstöra djuret så att den inte kan bete sig naturligt .
Varför ska man inte kunna ha krav som uthyrare jag skulle inte kunna acceptera såna DUMMA o ONÖDIGA metoder!!!!!
Och sporrarna e nog mildare än dressyrens sporrar för det e ju en "pinne ", trissan e (ska va rörlig )så den glider när man sätter till den.
Jag vet att de ar mildare men saken ar att jag tycker det ar inte ok att rida in en 2 aring med sporrar. Eller ar jag fel ute dar nu??

Cinemon skrev:
Jag vet att de ar mildare men saken ar att jag tycker det ar inte ok att rida in en 2 aring med sporrar. Eller ar jag fel ute dar nu??

Jag tycker inte att det spelar så stor roll om man använder sporrar eller inte, allt beror ju på HUR man använder dom! Du kan ha sporrar på dig utan att använda dom ett dugg, eller så kan du använda dom mer frekvent... Själva sporrarna i sig är ju inte skadliga på något sätt!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 045
Senast: Raderad medlem 120709
·
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
3 176
Senast: Badger
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 254
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar