kan nån stickexpert hjälpa mig?

vinkelina

Trådstartare
håller på att sticka en babytröja åt en kompis, men nu har jag fastnat i mönstret. Kommit så långt att jag har stickat "fast" ärmarna och skall börja ta in för axlarna typ. Dock har jag inte stickat efter mönstret, utan har allt i samma färg och de ställer till problem för mig

Kan nån hjälpa mig att räkna ut hur många gånger jag skall minska av nu. Testat att sticka så långt, men har nästan dubblet för många maskor ännu

här är mönstret: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=2&lang=se
 
Sv: kan nån stickexpert hjälpa mig?

Vilken storlek stickar du? Hur många maskor har du nu? Få se om jag kan förklara begripligt, du får ta antalet maskor och dela med mönsterrapportens antal så får du fram hur många minskningar det blir på 1 varv.sen får du räkna varven och minska med samma intevall som i mönsterrapporten. Vet inte om du har någon hjälp av min förklaring ,annars får jag försöka läsa noggrannare och räkna lite mer.
 
Sv: kan nån stickexpert hjälpa mig?

oki, tackar.. skall se om jag får till det, stickar den minsta storleken. och efter att ha stickat mönstret klart hade jag ännu över 150 maskor, så hade nog räknat fel
 
Sv: kan nån stickexpert hjälpa mig?

Är ingen expert men jag får inte det att stämma med minskningarna i mönstret. Du ska ha 109 maskor kvar så det innebär en minskning från 163 som du börja med ,med 45 maskor ,jag hade minskat 15 första gr sen 10 varv 5 ,10 v14 och 10 v 16 så ska du ju ha rätt maskantal .
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 519
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 638
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 516
Senast: Ramona
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp