Kan nån hjälpa mig

Novelette

Trådstartare
att hitta en lämplig tävling??
ÖTR har ju tagit bort sin FT 26 aug för att både Botkyrka och Mariefred har men den i Botkyrka är ju reg. och den andra hittar jag inte.

Jag har ju aldrig tävlat FT med min 4-åring...kan vi vara med i reg. tävling...de har nämligen 0,90m.

Min plan var ju att hon skulle sättas igång juli, gå hunting(om hon är redo) i slutet på juli och sen hinna med nån/några FT innan
2 september då man kvalar in till championatet...men det kommer ju inte gå om det inte finns nån FT...

Ska tillägga att jag bor i Örebro.

Sv: Kan nån hjälpa mig

Visst kan du rida 90 på regional tävling, det är ingen skillnad i svårighet generellt, utan varierar mera från bana till bana :idea:.

Och visst menar du Mariestad? ;)

Det är ingen skillnad i svårighetsgrad på lokal eller reg (eller nationell för den delen), klassen är som den ska vara ändå. Varför det är olika är beroende på vilka andra klasser som går samtidigt.

Den enda skillnaden mellan att rida 90-klass på reg tävling och att göra det på lokal är att hästen måste ha licens om 90-klassen inte är utsatt som lokal, kolla proppen! Du som ryttare får rida med lokal licens i 90-klass oavsett om tävlingen har lokal eller reg status.

Hoppas detta förenklade lite för dig i valet av tävling, Botkyrkas 90-klass är rätt bra att debutera på tycker jag. :)

Oh, tack för alla svar!

Jo men kan jag kvala in på förenklad FT?
Sen är de 10 resp 24 juli och jag sätter igång henne med skritt sista veckan i juni...hinner jag då tro? Då har hon hunnit vila 1½månad. Hade ok kondis för en 4-åring innan vilan.

PrinceFair: Hehe, jo jag menade Mariestad:p

LenaH: Tusen tack! Då är det bara att jag skaffar hästlicens(måste ju ändå ske förr eller senare) och sen är det bara att köra på :) Låter lovande med att Botkyrka är bra.

Botkyrka har en trevlig bana, har aldrig ridit där med häst men ridit lätt klass på ponny och det brukar vara ungefär samma. Precis som Lena så tror jag att den kan vara toppen att debutera på.

Ja, förenklad ft gäller som kval tillsamans med två resultat från 1m hoppning och två resultat i dressyr lägst LC.
Man får ett kort som man fyller i. Läs mer på www.stallnilslund.se under fliken tävling.

Jag blev f.ö. också lite purig att de tog bort sin ft då. Botkyrka och Mariestad är klart längre än Örebro för Jennifer och Cinna :(
Nåja, nu är det som det är. Jag förstår ju varför de gör det men jag behöver inte gilla det. Hoppas att de ersätter det med en annan tävling någon annan helg :)

Jag läste lite noggrannare på deras sida och det står att 2st terräng + 2st 1m hoppn + 2st LC dressyr gör att man kan kvala upp til lätt klass...men det är till championatet jag vill kvala...gäller det också?

LadyCovergirl: Haha, purig....vilket härligt ord!:)
Ja, jag förstår ju också men ändå inte...om man tittar på FT-tävlingar så är det ALLTID smockat med tävlande(ex ÖTR:s FT 3 juni)...så jag tror att de skulle kunna ha tävlingen och få många deltagare ändå...speciellt med tanke på att Botkyrka har regional. Men det är bara min åsikt.

Jag läste lite noggrannare på deras sida och det står att 2st terräng + 2st 1m hoppn + 2st LC dressyr gör att man kan kvala upp til lätt klass...men det är till championatet jag vill kvala...gäller det också?

Det vet jag faktiskt inte. Kontakta Mathias, han vet säkert då han brukar ha koll.

Jag vet inte exakt vad det var för nivå som Örebro tänkt ha men Lätt för D-ponny brukar ju finnas när det finns 90 för häst så :)
Sådana tävlingar önskar vi oss. Målet för säsongen är ju att kvala till Msv B fälttävlan ;)

Liknande trådar

Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag bestämde mig för snart ett år sen för att sälja min läromästare i hoppning för att satsa på dressyr med en ny häst bättre...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 884
Fälttävlan Japp, igår anlände min splitternya Racesafe RS2000. Jag har aldrig haft väst på mig vid ridning och idag blir debuten. Idag blir även...
Svar
11
· Visningar
1 044
T
Fälttävlan Jag har börjat intressera mig för fälttävlan! Men har svårt att hitta några bra faktasidor eller liknande, det känns som att...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka