kan nån hjälpa mig med en liten sak?

Mirre

Trådstartare
Ska skriva ett eget arbete på engelskan och behöver lite hjälp med fakta. Ska skriva om att skola om en dressyr/hopphäst till westernhäst. (med inriktning på trail och min egen häst) men
behöver lite fakta.
Nån som skulle kunna berätta lite om hur ni skulle göra?
Eller vet nån bra sida?

Sv: kan nån hjälpa mig med en liten sak?

Varför vill du skriva om något du inte har egen erfarenhet av? (Nu vet jag ju inte om du har det, men eftersom du vill veta hur andra skulle göra så drog jag den slutsatsen). Om du redan har skolat om din häst så är det väl bara att skriva på?

För att vi ska göra en frågeställning om nåt vi vill veta mer om och så leta rätt på svaret på den.
Herman ska skolas om, när jag har en bra tränare som kan hjälpa mig.

OK, då förstår jag, men det verkar för mig som ett alltför stort och svårt område att söka svaret på i en skoluppgift, men det beror ju förstås på hur pass omfattande uppgiften är. Speciellt svårt verkar det för mig då det knappast kan finnas ett svar utan det beror så mycket på både hästen och ryttaren osv. Men svårt innebär ju inte samtidigt omöjligt!
Hur har du tänkt formulera din frågeställning?

Ska inte vara spec stort.
1-2 sidor bara.
Frågeställningen är väl:
Hur man börjar träna en trailhäst eller nåt sånt

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama