Kan någon svara? :)

T

TERACK

Hejsan!
Jag skall skaffa utekanin och har en bur som är jättestor, i två våningar. Nu undrar jag ytan där nere går att andvända, eller blir de för kallt på vintern? jag vill ju inte att den fryser ihjäl! Kaninen borde ju kunna klara av de, för buren står på en altan ?
HOPPAS PÅ SVAR! KRAMAR :banana:

Sv: Kan någon svara? :)

Om jag var som dig så skaffade jag kanin när det blivit varmare ute. Om inte kaninen i fråga redan är utekanin. Om du köper en kanin som är van att vara inne så borde du ha den inne tills det blivit varmare ute. Annars kan den bli allvarligt sjuk av chocken.

jodå, det går nog utmärkt att ha kaninen även på "undervåningen" även på vintern.
På min skola har vi inneburar som kaninerna kan vara i men en liten lucka så kaninerna kan skutta ut i en stor utebur om de vill... hela året om :)
så det blir nog jättebra.

men jag håller med r8n om att inte skaffa en "innekanin" nu och ha den ute... men det har du säkert redan tänkt på :)

du får lägga in lite bilder på kaninen sen när du har fått den :)
kramar

Jodå, kaniner klarar att vara ute på vinter, inga problem. Bara buren står på "ben" alltså inte direkt på marken. Sen en annan viktig sak kan ju kanske vara att du måste ha en utekanin, ja alltså du kan nog inte sätta ut en kanin som är van att vara inne året om i en utomhus bur på vintern. Men annars går de fin fint :) De är faktist bevisat till och med att ute kaniner är friskare och sundare än inomhus kaniner så :)

R8n skrev:
Om jag var som dig så skaffade jag kanin när det blivit varmare ute. Om inte kaninen i fråga redan är utekanin. Om du köper en kanin som är van att vara inne så borde du ha den inne tills det blivit varmare ute. Annars kan den bli allvarligt sjuk av chocken.

Oj, såg nu efteråt att vi svarat nästan likadant. Aja du fattar nog vad vi menar :)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 221
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: Skorpion76
·
Däggdjur Hej! Jag undrar ALLT om kaniner så alla som har något klokt kaninskötselråd att skriva får gärna skriva här i fall jag missat något...
Svar
4
· Visningar
1 712
Senast: Yrja
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 105
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar