Kan någon göra mig en tjänst?

Mammadutt

Trådstartare
Kan någon fota av sin hunds tänder från sidan, en hund utan valptänder alltså och alla korrekta tänder på plats? Måste se så jag inte skickar in en hund med korrekta tänder till tandläkaren, skulle kännas lagomt pinsamt :angel: :o

Sv: Kan någon göra mig en tjänst?

De beror ju på vad du har för hund.
Bett kan variera mellan ras och ras

ah pinscher har jag... jag uppfattar det som hon har nya hörntanden och gamla hörntanden kvar.... har tid på måndag hur som helst och har redan visat för tjejen i reception på djursjukhuset men blir nojjig ändå haha.... skulle va lagomt pinsamt att komma in och det är som det ska :angel:

*kl* här kommer en bild :rofl:

dsc01032_22849335.jpg

Tycker det ser fel ut och det tyckte ju tjejen i reception också men nu blir jag osäker... Pinschrar kanske ska se knasiga ut i mun? :rofl: nåja bättre kolla upp ordentligt och ev. dra om det är så.... (har tid för dragning måndag efter lunch)

vissa bruka rekomendera om hunden är kring 6-7mån och inte tappat tänderna en som dom ska göra ska man inte och dra dom för att det inte ska bli nå problem sen längre fram.

Ja det är mjölktanden som är kvar, den är jätte lätt o dra.
Hehe min veterinär tog 100 pix sist hon drog en tand på en av mina monster:D

*noterar-Köp jätte fin julklapp till veterinären*

Som det sagts tidigare så är det en hörntand som sitter kvar.
Drog nyss ur valpens tänder, var inte alls dyrt betala 600 men då hade han flera tänder som också drogs ut.

Var själv lite tveksam men sen insåg jag att det inte stämde. Men han såg ju lika dan ut på bägge sidor.

Ja jag har ju misstänkt att det är valptänder (ser ju knasigt ut med två hörntänder efter varandra), likadant på andra sidan. Eftersom dom sitter som berget och nya har tittat fram så är det bäst dra så det inte blir några men, hon kommer vara ganska precis 6 mån då vi gör det. Vad jag vet har alla andra mjölkisar trillat ut. Pust då behöver jag inte vända i dörren på måndag och känna mig som världens knasboll :P Även fast jag visat munnen för tjejen i reception då jag hämtade chihuahuan från tandläkaren. Jag vet inte om dom bara knockar henne eller ger full narkos.... med tanke på hur hårt tänderna verkar sitta borde dom ju knocka henne helt. Chihuahuan brukar dom söva då han ska dra tänder men sist behövde han bara skrapa och fick sån där knockande spruta och det tog mindre än 1 timme så hade dom väckt han och han var klar :P

Förresten en kul grej, då vi skulle med chihuahuan till tandläkaren sist, gissa vart min sambo först kör.... mot TANDLÄKAREN.... alltså människotandläkaren hahaha :rofl: "men hallå hundar går till veterinären även med tänderna" :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Jeps
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 147
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
442
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 344
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix