Kan någon ge mig råd?

Barock-Pinto

Trådstartare
Ja, nu är det dags att köra in två av mina pållar. Jag kommer att lämna dom till en duktig tjej som jobbar med att köra in hästar, eftersom jag själv inte är specielt kunnig inom området. Det är en hingst på 84 cm, samt ett sto på 96 cm.
Nu tänkte jag höra med er vad ni tycker att jag ska ha för sele och vagn? Jag har tittat på selen från Ideal Harness i Börjes. Tycker att den verkar bra, eller vad säger ni? Sen vet jag inte vad jag ska välja för vagn. Jag vill kunna köra ute i naturen, men jag skulle också vilja att den fungerar för framtida träning och tävling ( dressyr, presition ). Självklart ska den ha svängel och broms.

Sv: Kan någon ge mig råd?

Tycker du skall köpa en Dutch Sulky Training ponnie :D
En vagn jag skall köpa när jag får råd :)!
Den finns med broms och skacklarna kan man reglera längden :D Sen är den ferrari röd *dregel*.

Kostar 7700 med broms + moms, frakt :D

Hemsida ->
http://robertderover.gprix.se/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=36

Börjes har jag hört skall vara ganska bra, köp gärna en Frensh coller brösta till om du skall köra hårt för hästen skull!

Mvh
Eran Emma

Den skulle jag aldrig köpa. Skaklarna är ju nästan lika smala som armstödet. Tom Globusrockarden har mer bastanta skaklar.

Till Barock-Pinto:
Jag har Ideal-selen, är mycket nöjd med den. Till den har jag en Globusrockard till min minishetland och till min standardshetland kommer jag förmodligen ha en rockard från Jensa (www.jensa.nu). Utöver detta kommer jag använda travutrustning till min shettis.

Jag kan inte säga något om Ideal-selen för jag har aldrig haft någon själv, vet ingen som har heller så tyvärr inga rekommendationer. Vad gäller vagn så tycker jag du ska satsa på en riktigt bra vagn från början, det kommer du tjäna på i längden, speciellt om du har planer på att tävla. Kolla www.tidaholmsvagnar.se dom har riktigt bra vagnar.

Håller med! Om det är en bra vagn är också andrahandsvärdet bra. Angående Ideal-selen, är den helt ok. Ingen superkvalite i lädret. Jag har använt mina i 6år, och då har jag kört över 2000 timmar med dem.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 594
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London