kan min hund vara skendräktig?

Cappis

Trådstartare
Hej alla på Buke! min tik har löpt för första gången,efter det blev hennes spenar väldigt stora och hängiga-ska dom vara så,eller kan hon vara skendräktig och vad skulle det innebära i så fall?-kan nämna att jag har en ammis tik)

Sv: kan min hund vara skendräktig?

Det är vanligt att spenarna ändras lite efter löp. Om hon blir skendräktig brukar det märkas på sättet. De kan börja vakta saker/platser, bära runt ngn speciell sak, sätta riktigt juver med mjölk och gå upp i vikt.
misstänker du att hon är skendräktig så har jag lärt mig att man ska minska maten och öka aktiveringen under en tid.

Sv: kan min hund vara skendräktig?

Ja, och INTE låta henne ha någon "valp" ingen strumpa eller vad det nu är hon tar som valp.
Det ska omedelbartbums plockas ifrån henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 036
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
671
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka