Kan man sälja glasögon eller fixa styrkan i dom?

Man kan också lämna in gamla glasögon till sjukhusens ögonklinik. De skickas sedan till bättre behövande utomlands. Om man inte har möjlighet att köpa glasögon med rätt styrka, så kan ju ett par skänkta glasögon med lite för svag styrka, vara bättre än inga alls.

/Lizzie
Från trådstarten: Det handlar om tre par och jag känner mig aningen snål att skänka iväg dom bara sådär i någon glasögoninsamling när jag ändå lagt ett ex antal tusenlappar på dom.

Från trådstarten: Det handlar om tre par och jag känner mig aningen snål att skänka iväg dom bara sådär i någon glasögoninsamling när jag ändå lagt ett ex antal tusenlappar på dom.

Mest tips till andra som inte vet vad de ska göra med sin gamla glasögon.

/Lizzie

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 108
Senast: athena
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 787
Senast: Draumsyn
·
Hästmänniskan Jag skaffade foderhäst nu i juni. Hästen har varit svullen i sina bakben nästan from att hon kom. Men svullnaderna har gått över på ett...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama