Kan man rädda tomater som varit ute i frost.

Hittar du några grenar som inte är frostskadade så ta sticklingar. Annars går der alltid att prova klippa ner plantan och ta in den men då lär den inte ge mer tomater ändå men kanske producera lite nya grenar som man kan ta sticklingar på.

Hittar du några grenar som inte är frostskadade så ta sticklingar. Annars går der alltid att prova klippa ner plantan och ta in den men då lär den inte ge mer tomater ändå men kanske producera lite nya grenar som man kan ta sticklingar på.

Det är själva tomaterna och inte själva plantan jag tänker på :)

Det är själva tomaterna och inte själva plantan jag tänker på :)
Är dom sönderfrusna så går det inte att göra något åt det. Men smakar dom ok är det ingen fara att använda dom i alla fall. Gröna tomater som frusit ruttnar om man försöker få dom att mogna inomhus så där är det kört.

Är dom sönderfrusna så går det inte att göra något åt det. Men smakar dom ok är det ingen fara att använda dom i alla fall. Gröna tomater som frusit ruttnar om man försöker få dom att mogna inomhus så där är det kört.

Typiskt då är det bara att hiva dem :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 493
Senast: Ceta
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 104
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 380
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar