Kan man lära sig att älska en häst?

Sv: Kan man lära sig att älska en häst?

Du är nog inne på rätt spår. Jag måste också känna något för min häst, nästan varje gång jag ser min häst klickar det till i bröstet av glädje just för att hon är hon. Hon passar mig kanske inte så bra i övrigt (skulle ha en äldre häst, men vad gör man köper ett föl man blir kär i!), men hennes personlighet är outstanding. Du måste gå på vad du känner! och efter 2 år borde du ju veta om du tror det här är hästen för dig!

Precis så vill jag känna... :)

Tror inte man kan lära sig...Och inte efter 2 år !
Personkemin måste stämma

Jag är åxå medryttare och känner samma som dig, och jag har ridit och kännt denna häst i ca. 6 år. Jag är fäst vid honon och gillar honom mycket, men jag "älskar" honom inte... Det gjorde jag med min förra egna häst. Henne klickade med dag två... första dagen såg jag henne i hagen, andra dagen red jag henne och fick pyssla med henne, då var det kört.. :love: Med henne var hjärtat med liksom!

Hade inte köpt.
Vissta kan man rida en häst som man inte direkt känner något för, men skulle inte vilja äga en häst som inte käns rätt.
Då kan det bli att man drar sig från att åka till stallet.

Min medryttarhäst som jag har nu tycker jag jättemycket om och om ägaren skulle fråga (och jag skulle har råd) skulle jag köpa honom fast han är en problemhäst - han har en stor personlighet.

Tror du känner när det är rätt, köp inte hästen bara för att det är bekvämt/att du redan känner ägaren.
Köp en häst du fattar tycke för direkt, då blir allt så mkt roligare :D Lycka till!

Dt känns ju som det inte är ni två kanske..Mensom några andra skrivit ha hästen på prov:). Men det känns ju kanske som att du/ni redan känner varrandra eftersom ni "hållt ihop" i två år!

Men du säger hästen inte vill gosa... Det ville inte min förra medryttar pålle heller, menhon hade en väldigt stark personlighet som jag verkligen blev fäst vid. Så det behöver ju inte bara vara att gosa, tycker inte jag iaf:banana:

Det är ju i slutändan bara du som kan bestämma hur du ska göra! jag tyckeratt det ska kännas rätt frånförsta tanke:laugh:

Lycka till hur du än gör:laugh:

Om du ridit i två år och inte känner något så är det kanske inte så bra att köpa den.
Det är samma människor emellan, vissa tycker man mindre om helt enkelt. Eller går inte ihop med etc.
Det finns så mycket fina individer att välja mellan. Den här hästen kanske passar någon annan som handen i handsken. Lycka till :)

Precis så vill jag känna... :)

Så känner jag för min, kärlek vid andra ögonkastet och det är 10 år sen. Det pirrar till i magen när jag får syn på honom och jag har överseende med allt tråkigt som hänt/händer.

Det har du rätt i! Hästen förtjänar att få komma till någon som verkligen uppskattar henne och hennes personlighet och inte önskar att hon vore annorlunda.

Jag vill tacka er allihopa som kommit med synpunkter! Det har hjälpt mig reda ut det här lite, i min förvirrade hjärna :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama