Kan man hitta tidigare ägare på en SKK reggad hund?

Ja som rubriken lyder, kan man det och isåfall hur?
Reggnumret finns tillgängligt.

Nej, bara nuvarande ägare, förutsatt att den ägar-reggat och har uppgifterna offentliga. Men den torde ju veta vem den köpt hunden av och man kan ju ringa uppfödaren och fråga, men jag som uppfödare skulle inte lämna ut såna uppgifter till nån random okänd som ringer..

Nej, bara nuvarande ägare, förutsatt att den ägar-reggat och har uppgifterna offentliga. Men den torde ju veta vem den köpt hunden av och man kan ju ringa uppfödaren och fråga, men jag som uppfödare skulle inte lämna ut såna uppgifter till nån random okänd som ringer..
Tack för ditt svar :)
Nej att lämna ut sådana uppgifter till vem som helst hoppas jag att ingen gör och ibland vet inte uppfödaren heller om att hunden har bytt hem flera gånger utan att uppfödaren varit inblandad eller ens vetat om omplaceringarna.

Jag tänkte mer om det fanns något liknande som för hästars pass fast som register någonstans. Där står ju (eller ska iallafall stå) tidigare ägare.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 378
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar