Kan man ge 7/5månaders baby burkmat för 8månaders

M

monami

Hej jag undrar om det är någon här som vet om man kan börja med mat för 8månaders när min lilla är 7/5månad lite drygt fyller 8månader om cirka 3veckor :) undrar om man kan börja nu med burkmat för 8månader? hon har provat att äta burkmat med lite "tuggmotstånd" från 6månaders burkar,mycket tacksam för svar!! :bump:

Sv: Kan man ge 7/5månaders baby burkmat för 8månaders

Personligen så, JA. Är väl bara större bitar och mer olika smaker. Går ju alltid att prova. Gillar inte bebis det så är det väl bara att vänta?

Är väl klart du kan...gav själv mest 8 mån burkar då vi var på husvagnssemester och då var sonen ca 6 månader... är vi hemma ger jag bara hemlagat och där är det ju ingen som märker ut någon exakt ålder ;) utan sunt förnuft får råda om bitar, kryddning, ingredienser osv... funkar bra det med...

hej o tack alla för svaren :) jag ville bara höra mig för s¨å inte hon blir dålig i magen eller så o e det för stora bitar kan man ju dela den finns ju mera att välja på i 8månaders burkar också o hon fyller ju snart 8månader så tusen tack :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 531
Övr. Barn Hej! Jag har inga egna barn ännu men det kommer nog så småningom. När jag växte upp gick aldrig mina syskon eller jag på dagis, då...
2
Svar
33
· Visningar
4 592
Senast: Sar
·
Katthälsa Hej! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag har två katter, hane 3 (snart) år och hona 7 år. Dom endast ätit blötfoder (Mjau)...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: Sasse
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 108
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar