R
Raderad medlem 6459
Jo kanske? Inte på Saab förvisso men det kanske finns annat där?Borde inte sambon kunna få jobb i Järfälla om ni vill bo kvar i Sthlm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo kanske? Inte på Saab förvisso men det kanske finns annat där?Borde inte sambon kunna få jobb i Järfälla om ni vill bo kvar i Sthlm?
Jo kanske? Inte på Saab förvisso men det kanske finns annat där?
Han får inte jobba på Saab i och med att han inte är medborgare än på ett tag!Det var Saab jag tänkte på men det kanske är fel del. Är han aerospaceingenjör är det väl mer hårdvaran han pysslar med kanske
Han får inte jobba på Saab i och med att han inte är medborgare än på ett tag!
Jaså gör det? Jag har ingen koll. Men på hemsidan står det klart och tydligt i annonserna om tjänsten kräver svenskt medborgarskap och det har alltid gjort det på tjänster som skulle kunna passa honom.Ja men just ja! (Även om det är väldigt märkligt med tanke på antalet utländska konsulter som jobbar där..)
Håller med!Norrköping är miljoner gånger roligare!
Var man bor spelar inte någon större roll. Det finns massor med pendlarparkeringar så man kan ta bil till tåget exempelvisAllt handlar ju om vart man bor och vart man jobbar/rör sig, men absolut
Men dra åt skogen @VLMF vad fina lägenheter det finns där omkring St Knuts torg!!!! Och området ser ju URTREVLIGT ut!
Jaså gör det? Jag har ingen koll. Men på hemsidan står det klart och tydligt i annonserna om tjänsten kräver svenskt medborgarskap och det har alltid gjort det på tjänster som skulle kunna passa honom.
Kan man komma runt dessa regler om han kan få jobb som konsult? Hur långt fram i tiden ligger svenskt medborgarskap? Om Saab i järfälla är aktuellt framöver hade jag nog försökt att sikta på en stad där det är lätt att få jobb och där bostadspriserna är på väg upp för att kanske ha en chans att få en finare bostad när man i så fall flyttar tillbaka till sthlm, förutsatt att priserna är mer stabila i önskat område än i det man flyttar till. Där krävs ju att man läser på ordentligt och kanske vågar satsa. Vi gjorde ju en relativt stor vinst på vår 2:a i Solna på det året vi bodde där. Minns inte exakt men ett par hundra tusen var det i alla fall som satt fint som kontantinsats i nästa bostad. Jobba sig uppåt genom att köpa och sälja bostäder är ju faktiskt ganska smart.Jaså gör det? Jag har ingen koll. Men på hemsidan står det klart och tydligt i annonserna om tjänsten kräver svenskt medborgarskap och det har alltid gjort det på tjänster som skulle kunna passa honom.
Mälaren?
Skarholmen?
Plats 4 på vilken ranking *nyfiken*Fast jag håller med om att @niphredil verkar vilja leva ett sånt där konventionellt storstadsliv som väldigt många i världen gör, och då är Linköping bara nummer 4 på listan i Sverige.
Plats 4 på vilken ranking *nyfiken*
@Araminta Prenzlauer Berg!
@Araminta Men är inte det en urban myth eller nått? Jag som inflyttad sedan snart tio år (har det gått så fort?! ) hör aldrig några fördomar riktade mot mig eller andra inflyttade, jag pratar rikssvenska. Om jag själv får bre på lite fördomar kan jag tänka mig att sådan attityd finns i typ Sjöbo eller Klippan