Kan jag varit gravid?

M

Minna_83

Är ny här på detta trevliga forum!

Min allra första fråga här - Sambon och jag planerar vårt första gemensamma barn, han har en 5-årig dotter sedan tidigare! En helt underbar liten tjej som jag verkligen älskar.

Vid tiden för min ägglossning var vi (Tyvärr) inte så aktiva - Endast sex vid ett tillfälle! Efter knappt en vecka började jag känna mig konstig - Mådde lite småilla, men kräktes aldrig. Trodde verkligen att det hade "tagit sig" Lördagen den 10/11 skulle jag ha min mens (Den är regelbunden och har aldrig varit sen) Vi var mycket glada båda två och trodde att det var en liten på väg.

Men - I lördags kväll fick jag min mens! En hel vecka försenad - Hur kan det vara möjligt? Kan jag trots allt varit gravid, men att det befruktade ägget av någon anledning stötts ut? Förstår verkligen inte detta - Att mensen var en hel vecka försenad!

Vill någon kunnig på området förklara för mig?

Mvh Minna

Sv: Kan jag varit gravid?

Spermierna kan leva upp till 1 vecka innan de dör så visst finns det en chans att man blir gravid ändå fast man inte har sex samma dag man har ägglossning.

En vecka försenad mens är ju ingenting för mig som hade mellan 30-38 dagars menscykel.

Från att ägget befruktats tar det ca 10 dagar för ägget att vandra från äggledaren ner i livmodern och hitta en lämpligt ställe att fästa.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 951
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25