Kan jag varit gravid?

M

Minna_83

Är ny här på detta trevliga forum!

Min allra första fråga här - Sambon och jag planerar vårt första gemensamma barn, han har en 5-årig dotter sedan tidigare! En helt underbar liten tjej som jag verkligen älskar.

Vid tiden för min ägglossning var vi (Tyvärr) inte så aktiva - Endast sex vid ett tillfälle! Efter knappt en vecka började jag känna mig konstig - Mådde lite småilla, men kräktes aldrig. Trodde verkligen att det hade "tagit sig" Lördagen den 10/11 skulle jag ha min mens (Den är regelbunden och har aldrig varit sen) Vi var mycket glada båda två och trodde att det var en liten på väg.

Men - I lördags kväll fick jag min mens! En hel vecka försenad - Hur kan det vara möjligt? Kan jag trots allt varit gravid, men att det befruktade ägget av någon anledning stötts ut? Förstår verkligen inte detta - Att mensen var en hel vecka försenad!

Vill någon kunnig på området förklara för mig?

Mvh Minna
 
Sv: Kan jag varit gravid?

Spermierna kan leva upp till 1 vecka innan de dör så visst finns det en chans att man blir gravid ändå fast man inte har sex samma dag man har ägglossning.

En vecka försenad mens är ju ingenting för mig som hade mellan 30-38 dagars menscykel.

Från att ägget befruktats tar det ca 10 dagar för ägget att vandra från äggledaren ner i livmodern och hitta en lämpligt ställe att fästa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 878
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 531
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 689
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 907
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp