I
inatotte
Hej alla häst människor.
Det är så att jag kpöpte mig en nord svensk i mars, världens goaste kille, tills man sätter sig på han!
Vet inte vad dom förra ägarna gjort med honom??..
Dom skulle ha han till westen men det passa han inte till!...
När jag köpte honom red dom honom för mig(jag va hög gravid vid köp)och han skritta,trava galoppera osv, utan problem.
Dom red honom ett stågbett och jag gick och köpte ett tre delat efter som jag är ovan att rida med sådant bett, men iaf
När han väl ska ridas så är han som en spansk ridskolehäst!.. Men igår stegrade han..Och det har han inte gjort innan.
Är jäkligt rädd att han ska stegra och att han ska ramla över mig.
Fick nog härom dagen och köpte ett likadant bett som dom förra ägaren red med, men det vart nästan värre..
Jag har bytt sadel och haft tandläkaren hos honom och slippat tänder.
Han har även kollat igenom honom av en vet, som inte hittar något på honom.
Nu är mina pengar slut!.
VAD KAN HANS PROBLEM VARA?
Det känns som han är stressad när man rider honom, han kan inte ens stå stilla. utan små stuttsar hela tiden.
Nu kommer det en tjej på torsdag som är " tillridare" som ska bedömma honom..
För hur ska jag kunna sälja honom vidare om man inte kan rida han?
Om jag säljer honom vidare är jag rädd att han blir en vandringspokal, eller får en massa stryk för att personerna som äger han inte klarar av honom,då är det ju bättre att ta bort honom.
Jag vet inte vad jag ska göra längre.¨
Kan jag rida in han på nytt? och OM hur gör man det?..
Det är så att jag kpöpte mig en nord svensk i mars, världens goaste kille, tills man sätter sig på han!
Vet inte vad dom förra ägarna gjort med honom??..
Dom skulle ha han till westen men det passa han inte till!...
När jag köpte honom red dom honom för mig(jag va hög gravid vid köp)och han skritta,trava galoppera osv, utan problem.
Dom red honom ett stågbett och jag gick och köpte ett tre delat efter som jag är ovan att rida med sådant bett, men iaf
När han väl ska ridas så är han som en spansk ridskolehäst!.. Men igår stegrade han..Och det har han inte gjort innan.
Är jäkligt rädd att han ska stegra och att han ska ramla över mig.
Fick nog härom dagen och köpte ett likadant bett som dom förra ägaren red med, men det vart nästan värre..
Jag har bytt sadel och haft tandläkaren hos honom och slippat tänder.
Han har även kollat igenom honom av en vet, som inte hittar något på honom.
Nu är mina pengar slut!.
VAD KAN HANS PROBLEM VARA?
Det känns som han är stressad när man rider honom, han kan inte ens stå stilla. utan små stuttsar hela tiden.
Nu kommer det en tjej på torsdag som är " tillridare" som ska bedömma honom..
För hur ska jag kunna sälja honom vidare om man inte kan rida han?
Om jag säljer honom vidare är jag rädd att han blir en vandringspokal, eller får en massa stryk för att personerna som äger han inte klarar av honom,då är det ju bättre att ta bort honom.
Jag vet inte vad jag ska göra längre.¨
Kan jag rida in han på nytt? och OM hur gör man det?..