Kan inte TV föregå med gott exempel????

Sv: Kan inte TV föregå med gott exempel????

*kl*
finns det ingen som kan youtuba fram den? Eller säga vilket företag det är?
// Nyfiken fot

Tja, det anordnas ju tävlingar i ridsportsförbundets regi där man rider i hatt.... för unga flickor ser väl inte Brink, Kyra m.fl. som nån form av idoler - eller ?

För att inte tala om alla konstiga "westernmänniskor" som rider i hatt dom också....

Nä, blir man så upprörd över såna detaljer i en reklamfilm (sen när har reklamfilmer haft så mycket vettigt att tillföra mänskligheten :D) så har man definitivt för trång värsldbild.

kl

ja förstår verkligen inte hur folk orkar bry sej, knappast att dom galopperar i full fart liksom..de är skritt några få meter och sen sitter dom av.

tror ingen vettig människa ser reklamen och tänker att dom minsann inte behöver hjälm för att några satt på hästarna utan hjälm i några sekunder i skritt.

jag som alltid rider med hjälm i normala fall har skrittat min häst utan någonting i hagen..lika mysigt som i reklamen..

ska man klaga på någonting så är de dressyrtävlingar där folk har hatt på sej och de verkar de inte va nåt folk tänker på..för då skulle ju "normalt" folk utan problem lika gärna kunna rida med keps eller så..de är bekvämt och man har nåt på huvet iallafall...vad är skillnaden liksom..?

ne jag tycker de är en mysig reklam som visar hur mysigt de kan vara att ha häst på sommaren.

Senast ändrad av en moderator:

KL

Här har vi den svenska andan i ett nötskal..." Grannens barn får vara ute till 10 och det är minsann ingen som ser till dom" Skit i det sålänge dina egna barn går in i tid.. " Herregud! Du skulle sett! Bosse körde utan bälte" Helt okej sålänge det är hans liv han leker med.. " Men HERREGUD!!!! Dom rider utan hjälm!!!! Alla barn och ungdomar har väl ändå föräldrar som kan bestämma om de ska använda hjälm eller inte, för är man så dåligt verbalt begåvad att man inte kan motivera för ens barn varför de ska använda hjälm, och kan förklara konsekvenserna med att inte göra det... ja.. hur ska vi då kunna förklara för dom att man inte ska använda knark, eller gå ensam i mörkret?

Kan vi inte helt enkelt få bestämma själva om vi eller våra barn ska ha hjälm eller inte?

Har man inte hjälm är man ganska dumdristig, men hur många reklamfilmer har man inte sett där folk cyklar utan hjälm? Hur många kör utan bälte?

Nej, låt människor få ta ansvar för sina egna handlingar, och råkar man spräcka skallen så får man väl kanske skylla sig lite själv?

Jag använder alltid hjälm, men samtidigt så är jag inte en människa som lägger min energi på att reta mig på andra som inte gör det..

Alla har en egen hjärna att tänka med, och jag tycker det är dags att vi låter människor använda den genom att få välja själva helt enkelt.

Ha en trevlig kväll!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka