Kan inte TV föregå med gott exempel????

L

Lippy

ja, som det framgår av rubriken så undrar jag om inte TV kan föregå med gott exempel???

Sitter och slötittar på TV medan jag även är lite på buke, så tittar jag upp och får syn på en reklamfilm om toppar, där rider två tjejer UTAN hjälm :devil:. DÅLIGT att de inte har hjälm på sig när det visas i tv, på en kanal ALLA har.....

Blir så arg... fast dem som är modeller för topparna har väl kanske inget vettigt att skydda... :grin::angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan inte TV föregå med gott exempel????

Reklam för kläder antar jag??
Alltså... Jag förstår hur du tänker, men herregud.. En modereklam föregår knappast med gott exempel någonstans.

Sånt där orkar man ju inte hålla på å reta upp sig på.
Finns ju massor av westernfilmer på samma kanal.. Ska dom inte få visas heller?

har du tänkt på att de knäpper upp käkremmen när de hoppar av oxå?? (ser ut som det iallafall) varför gör man det för att leda hästen undrar jag??

Haha ja jag såg det med ganska onödigt:grin:

Till TS: Jag tänkte faktiskt på det oxå.. Väldigt onödigt, men de kan ju "förstöra frisyren":eek: eller nått.

Jag vet exakt vilken reklam du menar ^^
Jag tänkte också exakt samma sak när jag såg den speciellt när den riktar sig till lite yngre tjejer ;)

*KL*

Vad har jag missat för rolig reklam? :D

reklam för något klädes märke där två modeller skrittar på en äng med två hästar och de har inga hjälmar på sig ;)

ja tänkte på en sak till... dem rider ju i shorts. men då kläms ju skinnet på benen mellan stigläder och sadelkåpa :eek: inte nice! :p

ja tänkte på en sak till... dem rider ju i shorts. men då kläms ju skinnet på benen mellan stigläder och sadelkåpa :eek: inte nice! :p

Haha det är bara hoppas att dom led ordentligt :devil::D.

Till TS: Det är ju tydligt att det är korkade icke hästmänniskor som gjort reklamen :D, får hoppas att de yngre hästtjejerna är smartare än att tro att det är OK, vilket jag tror de är.

Haha det är bara hoppas att dom led ordentligt :devil::D.

Till TS: Det är ju tydligt att det är korkade icke hästmänniskor som gjort reklamen :D, får hoppas att de yngre hästtjejerna är smartare än att tro att det är OK, vilket jag tror de är.

Hörru, jag känner den ena tjejen. det är hennes egna hästar och hon har gått hästgymnasium för ett par år sedan och är asduktig på att rida, plus att hon jobbar som modell. själva reklamen är väl tänkt att ge en romantiserad sommarbild av tjejer o hästar, inte som instruktionsvideo vad som är rätt o fel.

Det är ju mest gamla filmen där man inte har hjälm, annars brukar ryttarna i alla fall ha hatt. I en ny reklam, förstår jag inte varför man inte ska ha hjälm.

Man ser ju massa folk som inte har hjälm, barn, här på midsommarbildtråden ... uppenbarligen är det ett problem att människor inte har respekt och insikt nog.

*KL*

Samma reklamfilm börjar ju med ett gäng killar som skjuter iväg golfbollar från ett hustak :o Det är ju inte heller att föregå med gott exempel precis :crazy:

Jag tror inte riktigt du förstod min kommentar, jag hoppades att dom led av låren som klämdes (ett skämt alltså..).

Och jag skrev inte att det var modellerna som gjort reklamfilmen.

Jag förstår också varför de gjorde reklamen, men samtidigt förstår jag inte VARFÖR dom ska envisas med att använda hästar till att visa en sådan bild, folk måste ju få en chock när dom ser oss vanliga hästtjejer som är skitiga och svettas och inte har minishorts;).

HAHAHA .. ja de är klart.
men hade jag varit henne och haft möjlighet att påverka mina jobb så, skulle jag gäärna åka hem o gjort lyxig reklamfilm i hagen. skrittar man klämmer man sig inte. tänk va stolt jag skulle vara att få visa upp mina hästar :love:

Det är ju mest gamla filmen där man inte har hjälm, annars brukar ryttarna i alla fall ha hatt. I en ny reklam, förstår jag inte varför man inte ska ha hjälm.

Man ser ju massa folk som inte har hjälm, barn, här på midsommarbildtråden ... uppenbarligen är det ett problem att människor inte har respekt och insikt nog.

Annars ha hatt? Är det är bra förebild tycker du? Skyddar ungefär lika mycket som en mössa.

*KL*

Samma reklamfilm börjar ju med ett gäng killar som skjuter iväg golfbollar från ett hustak :o Det är ju inte heller att föregå med gott exempel precis :crazy:

haha, den biten tycker ja e kul :D

såg precis reklamen igen och upptäckte en sak till.
när dem leder hästarna så håller tjejen till vänster i tyglarna så att dem hänger ner, nästan i marken! då kan ju hästen trampa i dem!! Skandal! :eek:

;)

Hörru, jag känner den ena tjejen. det är hennes egna hästar och hon har gått hästgymnasium för ett par år sedan och är asduktig på att rida, plus att hon jobbar som modell. själva reklamen är väl tänkt att ge en romantiserad sommarbild av tjejer o hästar, inte som instruktionsvideo vad som är rätt o fel.

:eek::eek::eek:
Då är det ju ännu mer skrämmande att en duktig, van ryttare ställer upp på denna sortens reklam och inte propsar på att föregå med gott exempel...

fast hon anser väl sig inte ha något att skydda... :grin: (har inget vettigt innanför pannbenet...):angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka