Kan inte skicka e-post på telefonen

Wysiwyg

Trådstartare
Försöker hjälpa en familjemedlem med hennes mailinställnigar på telefonen. När hon är hemma (med det egna wifit antar jag) kan hon skicka och ta emot e-post. När hon är borta (på 4G-uppkoppling) kan hon bara ta emot e-post men inte skicka.

Vilken inställning är fel? Har försökt ändra runt i utgående mailinställningar utan resultat. Funderar på om det istället handlar om att hon inte kan skicka information på 4G utan bara ta emot. Hur ordnar jag upp det?

Telefonen är en samsung och mailleverantören är comhem. Telia är leverantör för telefonabbonemanget.

På iPhone går det att ställa in vilka appar som ska vara aktiva när telefonen inte är ansluten till wi-fi. Kan det vara något sånt?

På iPhone går det att ställa in vilka appar som ska vara aktiva när telefonen inte är ansluten till wi-fi. Kan det vara något sånt?

Gud måste ha haft hjärnsläpp när jag skrev tråden. Problemet är inte att det inte går att ta emot utan att det inte går att skicka e-post. Och telefonen är en samsung :) Skulle naturligtvis lagt till det i trådstarten men ja, hjärnan var inte med mig.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Samsung S9. Det finns en epost-app i den, där jag har både mina hotmail- och min gmail-meddelanden. Jag får mejl till båda...
Svar
7
· Visningar
612
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Jag har tidigare använt mig av MT på gamla datorn utan problem Har laddat ner det till denna och skulle glad i hågen köra igång men...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: meodeo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama