Kan hästar äta hund-kex?

Sv: Kan hästar äta hund-kex?

Nej, ville bara poängtera att växtätare äter/kan äta animaliskt protein av helt fri vilja, fastän det inte är naturligt.

Sv: Kan hästar äta hund-kex?

Jo så var det, har dock för ,mig att det till och med var nöt de fick? men kan ha fel. Anledningen att de reagerade så var att de är gräsätare, vi är köttätare därför reagerar inte vi så.

Nejmen stopp och belägg här nu!! :eek:

Galna kosjukan fick de för de fick foder baserat på slaktavfall som varit i kontakt med hjärna och ryggmärg från djur som hade galnakosjukan.

INTE för att de fick kött i allmänhet, och absolut inte för att de är gräsätare. Vi människor får också den sjukdomen om vi äter smittat nötkött, och vi är ju köttätare...

Nån måtta får det vara på tokigheterna här... :crazy:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 395
Senast: alazzi
·
Foder & Strö Nu söker jag alla tips som kan finnas när det gäller att få hästen att äta mer. Hon är nyligen avmaskad, jag behandlade för magsår i en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
35 690
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 432
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 172
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka