Lizzi
Trådstartare
Hej. Vi hade en häst i stallet för en tid sedan som på natten troligen hade drabbats av hjärnblödning. Det var iallafall vad nödslakten sa när han fick komma ut och förkorta hennes lidande. Det såg ut som att hon hade ramlat och sedan inte hade kunnat ta sig upp, halsen och frambenen lydde inte och hon hade sparkat sig själv sårig på benen fastän hon var oskodd. Jag såg henne inte förens hon var avlivad men jag förstod att hon hade varit i full panik men kroppen lydde inte, hon hade även slagit i mulen i väggen och slagit ut tänder. Stackars gamla sto att få sluta sina dagar så, nu finns det iallafall barnbarn i ett sto kvar i stallet men detta var hemskt. Det var nödslakten som sa att han trodde hon hade fått en hjärnblödning, jag har hört om en häst tidigare som drabbats av det, även den mkt gammal men den fick enbart lite rörelsestörning i bak och den var redan pensionerad.Är det ngn Bukare som har varit med om att se eller vet om även hästar kan få hjärnblödning.Älskade häst som gett många fina avkommor.