Messy
Trådstartare
Ja, ni ser ju överskriften...
Min senaste teori ang. min hästs ryggont är att hon har ont i bakknäna, antingen mer i det ena eller bara i det ena, och DÄRFÖR vrider ut rumpan åt vänster, och därför får ont i ryggen (+ att ingen sadel passar).
Om man sprutar bakknäna, vad sprutar man med då?
Eller finns det något annat man kan göra för att få det bra/lindra?
Om jag vill hemma-testa min teori, vad kan jag göra då?
Hovslagaren satte på kilsulor (kilskor?) bak...
Hur lång tid kan det tänkas ta innan jag märker skillnad OM det nu hjälper?
Ska man köra tex. arnika efter ridning? eller något annat?
ursäkta mina never ending-teorier ang. min häst
men jag viiiiillll få henne helt bra
skriv gärna egna historier/tankar och tips!!!!
vill bara tillägga att hon har kollats av veterinär med böjprov, höger bakknä UL (hon var med när de övade med nya UL-apparaten på kliniken) men jag tror mer på vänster bakknä, eftersom hon vrider sig åt vänster = vill ha kortare väg med vänster.
Hon är sned i korset, knäckt av kiropraktor, men hon är fortfarande lägre till vänster, mindre musklad på vänster... ville ha en sula på vänster bak för att få upp benet + ändra rörelsemönstret, men det ville inte hovslagaren).
Min senaste teori ang. min hästs ryggont är att hon har ont i bakknäna, antingen mer i det ena eller bara i det ena, och DÄRFÖR vrider ut rumpan åt vänster, och därför får ont i ryggen (+ att ingen sadel passar).
Om man sprutar bakknäna, vad sprutar man med då?
Eller finns det något annat man kan göra för att få det bra/lindra?
Om jag vill hemma-testa min teori, vad kan jag göra då?
Hovslagaren satte på kilsulor (kilskor?) bak...
Hur lång tid kan det tänkas ta innan jag märker skillnad OM det nu hjälper?
Ska man köra tex. arnika efter ridning? eller något annat?
ursäkta mina never ending-teorier ang. min häst
men jag viiiiillll få henne helt bra
skriv gärna egna historier/tankar och tips!!!!
vill bara tillägga att hon har kollats av veterinär med böjprov, höger bakknä UL (hon var med när de övade med nya UL-apparaten på kliniken) men jag tror mer på vänster bakknä, eftersom hon vrider sig åt vänster = vill ha kortare väg med vänster.
Hon är sned i korset, knäckt av kiropraktor, men hon är fortfarande lägre till vänster, mindre musklad på vänster... ville ha en sula på vänster bak för att få upp benet + ändra rörelsemönstret, men det ville inte hovslagaren).
Senast ändrad: