Kan du läsa av blodprovsvar?!

Z

zazzabella

Min ena häst blev dålig för ett tag sedan med feber och va hängig i samband med pälsfällningen. Veterinären va ute och gav vitamin sprutor. Men blev inte piggare och fortsatt feber! :( Så då sa veterinären när jag ringde att vi kunde ta blodprov. Men han hann inte komma ut förrens om 2½ veckor. Men sa att jag kunde göra det själv. Så det gjorde jag och skickade iväg det till ett labb och fick tillbaka blodprovsvaren. :) Men nu är de så att jag fattar inte mycket av det som stod där, så jag ringde till veterinären igen. Men han har inte tid och kolla på det förrens om 2 veckor. :eek: Veterinären våran har så fruktansvärt mycket att göra och jag vill inte vänta så länge! :crazy: så nu undrar jag om det är någon här som kan läsa av blodprovsvar och isåfall kan hjälpa mig att förstå lite? ;)

Pm:a mig isåfall!
Jag vore jääätte tacksam om någon kan hjälpa mig!! :cool:

Jag behöver fortfarande lite hjälp! Hör gärna av er om ni tror att ni på något sätt kan hjälpa mig att tolka blodprovsanalys svaren. Tack på förhand! :cool:

Fick du inte med en lapp med referensvärden? Jag har en sån lapp här, så om du skriver vad din häst hade så kan jag i alla fall tala om om det är inom ramen för referensvärdena!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 279
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar