Kan det vara dax nu?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karamella
  • Startdatum Startdatum
K

Karamella

Min häst (shettis) beräknas föla den 23 april. Idag upptäckte vi dock "pluppar" på tuttarna (kommer inte ihåg vad det heter). När hon kom in så åt hon bara upp hälften av sin mat, sedan ställde hon sig i ett hörn och tittade då och då mot rumpan. Öronen är ena stunden framåt och andra stunden bakåt. Kan det vara dax? Det är hennes (och mitt) första föl.

:confused:

"plupparna" är vaxproppar och om jag vore du så skulle jag börja vaka. Det låter som om det kan vara på gång.

Ja, vaxproppar var det. Är trött efter att ha varit och tävlat hela helgen. :crazy: :o :smirk:

Jag ska åka till stallet så fort min sambo slutar (vid 21).

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: mackan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 450
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar