Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

CosmicQueen

Trådstartare
Oh jag blir inte klok...4 dgr över tiden idag. Inte mkt iofs, men man vill ju så gärna att den ska komma ut nuuuu. ;)

Igårmorse hade bäckenbanden släppt ännu mer, hela rumpan är som dallrande gele, helt slapp.
Hon blev även då helt slapp i vulvan och så svullen att man tror vulvan kommer ut snart. Lika nu idag.
Dock inget juver att tala om, fick lite juver för ca 1 vecka sedan, sen dess har det stått still. Ingen mjölk heller.
När hon inte äter står hon mest på stället och trampar, ömsom bak ömsom fram. Gräver med frambenen o piskar med svansen. Både ute o inne...

Trode det kanske skulle bli inatt, men icke. Hon gick o la sig som vanligt... :p

Vad tror ni, kan det vara nära eller ligger det veckor bort?
Det där med juvret som beskymmrar mig mest, att det är så litet o tomt.

Hon är förstagångare ska tilläggas.

Svårt att säga. Men alla har som bekant inte juver förrän strax innan nedkomst. Hon verkar ju väldigt redo i övrigt, med bäckenband och svullen vulva. Samt att hon verkar irriterad?! Jag skulle nog vaka om jag var du...
Min är beräknad idag, rätt så mjuk i bäckenbanden, fullmatat juver sen en vecka men det går inte att mjölka henne, det gör nog ont. Det putar ut just vid virveln såg jag i går kväll. Vad kan det vara? Hon hade också världskrig i magen (massa gaser)...man blir inte klok på det.
Lite jobbigt med förstagångsfölerskor, man har ingen aning om hur de ska se ut just innan!!! Det kan vara på g med ditt sto, men det kan nog även dröja några dar. Omöjligt att säga. Vore kul att höra sen om det kom nån mjölk i juvret innan födseln...Lycka till!

Jodå, jag har henne under övervakning. :)
Ser hennes hage från köksfönstret och övervekningskamera på natten.
Men då hon lägger sig för att sova då lägger jag mig osså, borde inte vara så troligt att det blir den natten då?

Ja, hon är som sagt väldigt svullen o slapp. Och besvärad över magen. Det har hon varit i flera dgr nu, kollar mot magen osv.
Häromkvällen stod hon och slänge med huvudet o gjorde fula miner i över en timme. Jag o sambon låg i sängen och skrattade. ;) Trode det var på G då med, men nej då...

Ja, det ska bli intressant o se om det kommer mjölk innan fölning.
Rapport kommer garanterat. ;)

Tycker att det låter som om det vore på G....

Juvret behöver du inte oroa dig för, jag vet flera ston som knappt sätter något juver alls innan fölningen. Det bästa är ju faktiskt att mjölken inte rinner till förren direkt efter fölningen.

Lill / Stall Nöbbeled

oj!
tänkte ju på dig och queen igår kväll..
Tänkte att nu borde det väl snart vara dags..vilket sammanträffande...

håller alla tummar för att allt ska gå bra och att d kommer ut en fläckig liten sak.. :love:

:banana: :banana: :banana:
Jaaa, säg att det blir föl snart. ;)

Att vänta har aldrig varit min melodi o inte Queens heller för den delen, så hoppas fölisen kommer ut snart.
Låter bra det där med juvret, man oroar sig ju för allt..

Uppdatering...

Var ute o kollade Queen i hagen nu. Rumpan som gele som sagt och fortfarnade slapp o svullen "därbak".
Dessutom har tempen gått ner ½ grad. Har legat konstat på 37.8 senaste veckan o nu var den 37.3

Hur länge innan fölning brukar tempen gå ner? Är det under samma dygn?

Borde vara nära nu, men hon kan ju lika gärna luras. ;)

Tempen sägs gå ned nära inpå fölningen (12 h innan?) Tempade min morgon och kväll sisst men det var ingen skillnad innan hon fölade (tempad 4 timmar innan).
Det låter som om din är nära nu!!! :cool:

(Min händer det inget med,(337 dagar idag) ser helt fölningsklar ut förutom att mjölken fortfarande inte är vit.(men det har hon gjort i över en vecka nu) Fast i morse gick det inte att klämma ut en enda droppe för att kolla :confused: det har alltid gått förut. (senaste 2 - 3 veckorna)

Kanske en av Bias hejarramsor skulle sitta bra :D

KAN vara nära...pirrar nästan lite i kroppen av nervositet. ;)
Men det kan ju lika gärna dröjja, törrs inte hopps något...

Din borde ju osså vara på G tycker jag allt. ;)

Skulle behöva Bias hejjarramsor till både din o min.
Kom igen Bia. :bump: :bump: :bump:

*hojtar*: BIIIIIAAAA...VAR ÄR DUUUUU.... Vi behöver lite hjälp här!!! :)

Inte för att jag heter Bia, men jag kan heja på er lite i alla fall!
Här kommer en ramsa:
Kläm nu fölet ut i dag,
annars blir det hårda tag!
:devil:
Eller en lite snällare som man kan börja med:
Hej lilla fölis kom ut till mig
Jag vill så gärna se på dig! :)

:bow: :bow: :bow: Tack Cilla!!! Hoppas verkligen att det hjälper. :D (Är kallt att sova i stallet)

Ännu en uppdatering...

Tempen ligger kvar på 37.3
Lika svullen och slapp fortfarande.
Sedanste dagarna har hon mest stått med rumpan mot vinden och trampat,förrutom då don ätit.
Idag har hon mest ätit(ätit upp allt hö, vilket hon ej gjort på länge i hagen) och gått omkring i hagen och betat det lilla gräset som finns.

Kanske kanske kan det bli föl inatt. ;)

JA! Det låter onekligen som om det är på gång nu!!! :bump:
Spännande!
Har hon fått någon mjölk än?

(Jag får säkert vänta några dagar till... :smirk:)

arrgghhh så spännande! :eek:

jag håller alla tummar och hoppas att ni får en lätt och komplikations fri fölning, och ohhh jag vill också ha! :D

glöm inte att fota undeverket sedan!
hoppas du på sto eller hingst?

Nu har tempen gått upp igen till 37.8 :(
Queen måtte undra vad det är med mig som är ute o tempar henne var o varannan timme. :D
Ingen mjölk har hon nej.

Fast än har jag inte gett upp hoppet om föl inatt...
Måste ju vara hyfsat nära iaf.

Foton kommer garnaterat. ;) :D

Spelar ingen roll vad det blir faktiskt.. Vill både ha hingst o sto, så jag blir lika glad vilket som. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka