Kan det snart vara dax??

Bounce

Trådstartare
Magen på stintan har ändrat form senaste 10 dagarna den har liksom sjunkit och flyttat sig bakåt. Tuttarna växer mer & mer och hon har blivit som gele längs med sidorna av svansen. Någon som har nån idé hur länge dat kan vara kvar??
Hon beräknas föla om 16-17 dagar.

Skall över till grannen på middag men skriv gärna på så återkommer jag senare i kväll. (efter farmen) :banana:

Förra året då våran lille skrutt skulle komma ut så hade vårat sto så som du beskriver ungefär 1-2 veckor kvar..

Vi satt då den tiden och bara väntade, när det tillslut kändes som att det inte skulle komma ut någon fölunge så kom han, men vi var nära på att ge upp. :D
(Fast vi märkte att det var dax eftersom mitt andra sto var hellustig när hon och fölstot stod i gången (Fölstot några meter framför) hon bara stirrade in i hennes rumpa :).)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 360
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 347
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben