Kan det skilja så mycket på graderna på bommen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 999
B

blondi3958

Som alla säkert vet så skall jag köpa en New england dressyrsadel från Jacson, men är osäker på bomvidden.

Jag har inte hittat graderna på dressyren, men på hoppsadeln.
Och 88 grader är vid står det.
Och kollar jag på en Husar Felsbach(lite äldre) så är 91 grader normalbom! :eek:
Hur kan det vara sådan skillnad????

Alla tillverkare gör efter sitt eget mått,tyvärr........Det hade ju varit lättare med ett universalmått. :smirk:
Kolla på www.stalleldshestra.nu , där finns bomviddstabell och de måtten är tagna på ren bomvinkel...dock är inte alla med men....Det kan ge god hjälp ändå.

Tack så jätte mycket :bow:
Tänk om alla hade samma bomvidd i respektive stl.
Skulle vara jätte bra :)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
658 988
Senast: caballus
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 968
Utrustning Nu har jag haft Ingdams ute.... Och den enda hoppsadeln han tyckte skulle bli riktigt bra var Passier Comet II... 19000 nästan. :eek... 16 17 18
Svar
346
· Visningar
24 294
S
Utrustning och hoppas ni kan hjälpa mig svara på ngn av frågorna. Stubben tristan de lux dressyr, tror jag den heter. kan köpas bla från H**Ks...
Svar
3
· Visningar
1 276
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025