Kan det funka?

R8n

Trådstartare
Har ju sett att det finns endel marsvinskunniga här på forumet, så jag hoppas ni har lite tankar och funderingar kring detta. Givetvis är ni andra välkommna att svara också! :)

Har 4 marsvins honor och 2 hanar. P.g.a. platsbrist så kommer jag inte kunna ha två burar längre utan tänkte då kastrera de två hanarna och flytta in dem till honorna (buren är 150*86 cm).

Men tror ni det kommer funka? eller kommer hanarna slåss om honorna?

Vill ju inte heller sälja iväg hanarna då alla grisarna har sina plaster i mitt hjärta.

Så, tips någon? :)

Sv: Kan det funka?

Jag tror att det kan bli väldigt svårt. Hanarna kommer nog att bråka om honorna fastän de är kastrerade. Kan du inte skaffa ett burskåp eller något sådant då?

Alla är under året iaf. Tyvärr så är den stora buren lite klen och sviktar därför när jag ställer den mindre buren uppepå.

Då får jag nog slänga ihop en annons iaf :/

Men marsvin är väl ungefär lika som kaniner? och dem funkar det ju att ha ihop om de är kastrerade. Även med honor.

Fast det är klart, det är väl från individ till individ.

Dessutom är det ganska ovanligt att kastrera marsvin eftersom dom trots allt är så små.
Kan du skaffa något annat kankse?
Jag skulle inte rekommendera att sätta ihop hanar med honor i v fall.

Jag känner en som har kastrerat sin hane för att ha tillsammans med sina två honor och det funkar jättebra!

Jag känner en som har kastrerat sin hane för att ha tillsammans med sina två honor och det funkar jättebra!

Att ha EN kastrerad hane med honor funkar oftast jättebra men nu handlar det om TVÅ.

Inte här. Här kastreras det 4-8 hanar i månaden hos veterinären.

Jag tror bara hon påpekade att det är väldig skillnad att släppa ihop en hane med honor och två hanar med honor. Tror inte någon tvivlar på din läskunninghet.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 022
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama