- Svar: 76
- Visningar: 7 160
(Ridsport)
En kamphund attackerade på tisdagen ett hästekipage i Floda och bet hästen i nosen.
Läs mer...
En kamphund attackerade på tisdagen ett hästekipage i Floda och bet hästen i nosen.
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen ska behöva bli biten och hundägaren har alltid fullt ansvar för sin hund oavsett ras, så långt håller jag med dig.*KL*
Egentligen är det tokigt att skylla på media, oavsett vilken ras de handlar om och en ev inkompetens av journalisten så är det ju trots allt hundägaren själv som har fullt ansvar över sin hund. Egentligen är det så att ingen ska behöva bli biten, vare sig det handlar om en stor eller liten hund som blir aggressiv.
Personligen ser jag diskussionen om formuleringen som lite löjlig faktiskt.
Antar att du är lika ok med att man i artiklar om våldsbrott börjar med: Invandrare... för någon gång kommer det ju faktiskt att vara en invandrare och råkar det vara en svensk kan man ju alltid ändra i efterhand? Eller om man aktivt väljer ut de incidenter där invandrare är inblandade för att de skulle sälja fler lösnummer? Eller förstår du att ett sådant förfarande skapar onödiga fördomar och rädsla?Just!
LIA
Jag har träffat 1 trevlig rottis och sett någon enstaka pittbull/staff/whateverliknande som inte sett ut som den vill hoppa på mig eller min hund. Annars kryper det lite i en när jag ser dom hundarna, framförallt med en 45-55kg liten tanig brud i andra ändan av kopplet.
Jag kommer aldrig förstå varför vissa envisas med att ha dessa raser som är avlade för att döda andra hundar.
Och det du säger om "när tex golden biter så blir skadorna minimala,att det knappt gå igenom huden" är ju i inte direkt sanningen,du ska ärret i mitt ansikte...
Vilket är att kampa med andra hundar, de är hårt avlade på att en människa ska kunna gå emellan i pågående strid..
Och vilka vallhundar menar du biter barn i hälarna?
Munkorgar säger jag bara.
De trevligaste hundar jag träffat har tillhört så kallade kamphundsraser. Och de har varit så stabila och milda i temperamentet att de tom klarat oseriös matte/husse som misshandlat dem frekvent!