- Svar: 76
- Visningar: 7 160
(Ridsport)
En kamphund attackerade på tisdagen ett hästekipage i Floda och bet hästen i nosen.
Läs mer...
En kamphund attackerade på tisdagen ett hästekipage i Floda och bet hästen i nosen.
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ur artikeln skrev:Hundens ägare är misstänkt för att ha haft hunden okopplad skriver Lerums Tidning.
Det är väl koppeltvång enligt lag? Vad kan man få för straff för att ha hunden okopplad, böter som inte är speciellt höga då vi lever i Sverige?
Håller inte riktigt med dig om att alla pit-bullsuppfödare är väldigt noggranna med hundarnas mentalitet. Fast jag vet inte riktigt vad du menar med uppfödare. Jag jobbar med krimminella unga o det är inte alls ovanligt att de har ett antal hundar som de tar valpar på. Det ända som de bryr sig om är färgerna.
Det är väl koppeltvång enligt lag? Vad kan man få för straff för att ha hunden okopplad, böter som inte är speciellt höga då vi lever i Sverige?
Det finns inget som heter "koppeltvång". Du är skyldig enligt lag att ha så pass pli på din hund att du kan stoppa den från att jaga vilt. Har du inte det, ja då bör du koppla den.
Skillnaden på en hund och en kamphund är att kamphunden inte alltid släpper när den väl tagit ett bett med käkarna eller att det i alla fall är rel svårt att få den att släppa.
Ja, jag som inte ens är hundägare själv utan bara matar mor o fars cavalier med köttbullar då och då, börjar tröttna på medias dåliga hundkompetens. Kan de inte särskilja raser, så kan de väl för i pip bara skriva "en hund" i stället för att späda på alla hatdrev som finns runt om i Sverige.
Grythundar, typ Jack Russel, kan ju låsa käkarna och kan vara svåra att få att släppa