Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var jag inte ens säker på själv :p

Jag blev impad av er också, först fattade jag inte alls den första trollade rösten (cirkus på glömmerallt var det va?), men det var ju ett jättesmart "bete"! Efter det kunde jag lista ut direkt att Habina var antingen ringbärare eller spion eftersom jag fått se att Ringbäraren valde spioninfon som första paket. Sedan hann jag bli osäker när ni hade siat Habina men ändå käkade FiaM först, men det var ju ett smart drag!

Ni gjorde precis som jag ville också :angel:

Vi såg direkt att Habina hade nappat på kroken och hon trodde att både jag och ga var goda först. Trodde på henne som god spion i det läget. Sen fick jag en sia med posten och siade Habina och fick veta att hon var Frodo. Vi försökte lista ut vilken natt hon saknade beskydd och käka henne då. Vi visste ju att första natten valde hon spioninfon, andra natten stal hon käket så vi var rätt säkra på att hon borde välja beskydd tredje natten...och då borde fjärde natten vara fritt fram.

+ @Paddington

Det var verkligen inte meningen att förstöra leken. Blev väl lite för frustrerad helt enkelt och ber om ursäkt.

Ni har varit grymma som LL! :bow:
Det är sällan någon har någon dålig avsikt, och ingen skada skedd :) men det kan vara värt att tänka på i framtiden för alla. Det är lätt att det blir lite urspårat på slutet.

Jag gjorde förresten ett par missar själv :angel:

Vi såg direkt att Habina hade nappat på kroken och hon trodde att både jag och ga var goda först. Trodde på henne som god spion i det läget. Sen fick jag en sia med posten och siade Habina och fick veta att hon var Frodo. Vi försökte lista ut vilken natt hon saknade beskydd och käka henne då. Vi visste ju att första natten valde hon spioninfon, andra natten stal hon käket så vi var rätt säkra på att hon borde välja beskydd tredje natten...och då borde fjärde natten vara fritt fram.

Ha! Beskydd är för mesar, jag valde att sia tredje natten och förvandla Niyama till en groda fjärde. Men så var ni dumma och käkade mig, så ni missade den roliga uppdateringen. :(

det lilla jag hann vara med så är jag förbaskat nöjd
med allas tankar om hur jag egentligen tänkte
som INTE röstade på BSF?
och min röst på Dentaku sysselsatte många
lääänge
(och BSF rök ju i nästa lynch!)
Tom 3-4 dagar in i leken ägnade sig många åt
att försöka klura ut detta istället för att hitta andra ulvar:)

sanningen?
Jag hann inte med...
men tror det blev rätt bra till slut!!
:devil:

Ha! Beskydd är för mesar, jag valde att sia tredje natten och förvandla Niyama till en groda fjärde. Men så var ni dumma och käkade mig, så ni missade den roliga uppdateringen. :(

Det var väl lite väl risky, du skrev ju tom att du var rädd att bli käkad, då var jag säker på att du gjort av med ditt eget beskydd... Hoppades bara på att @Dentaku inte skulle uppfatta det, men hon var ju så mycket på tapeten själv så hon skyddade sig själv då om jag minns rätt.

Haha, jag ville ju inte visa mig som Gollum och när många röstade på en spelare så hade jag ändå så liten chans att få ringen. Sen var det rätt trist att spela själv när jag dessutom hade så liten möjlighet att få tag på ringen och vinna (alltså var beroende av väldigt stor tur, jag vill att skicklighet ska avgöra ;) ) så jag låtsades att jag tillhörde goda sidan och letade onda (gör jag iofs när jag är ond också). Sen spårade jag ur lite för att ni skulle lyncha mig så jag kunde stoppa lynchen och sen njuta av förvirringen om jag är BM, Frodo eller Gollum. Men då käkades Habina så då var det inte lika roande att stoppa lynchen längre, jag skulle ju ändå lynchas dagen efter då. Och dessutom var jag rätt trött på teorierna om att jag skyddat GA, jag trodde att GA var god för jag trodde aldrig att hon skulle försöka rädda en kollega så som hon gjorde. Och hade jag varit ond kollega till henne så hade jag aldrig någonsin "försvarat" henne SÅ mycket. Saknade @Myrten som skulle kunnat tala om att jag inte är helt dum i huvudet liksom.

Ja jag trodde ju du skulle bli mindre misstänkt när jag åkte pga att du förvarat mig....

För övrigt förvarade jag dig mot att bli trollad så vi kan vara kvitt;)("alla" blev trollade att rösta på dig istället:angel:)

Att vi stoppa lynchen så tidigt berode för övrigt (åtminstonde delvis) på att vi ville göra det medan det fortfarande fanns många kvar i leken som kunde göra det.

Det var väl lite väl risky, du skrev ju tom att du var rädd att bli käkad, då var jag säker på att du gjort av med ditt eget beskydd... Hoppades bara på att @Dentaku inte skulle uppfatta det, men hon var ju så mycket på tapeten själv så hon skyddade sig själv då om jag minns rätt.

Skall jag vara helt ärlig så uppfattade jag det som att jag kunde skydda någon annan, inte mig själv. Men jag kanske missförstod @Lobelia ?

det var det vi var nervösa om också!!
Vi var väldigt på tårna då och sedan när vi skulle käka Dentaku

Jag hade för övrigt en misstanke om att @cirkus och @glömmerallt bägge var onda och trollades så jag och goda spionen skulle bli lurade. Men jag tyckte jag var så tydlig med min "tror de är goda" att jag naivt fick för mig att det räckte. Men nu har jag lärt mig, bara tro att folk är goda när man faktiskt VET. :angel:

Haha, va fan! Nu gör du mig besviken :p Först röständringen för att rädda kollega och sen den stoppade lynchen :down:

Jag kan göra det värre genom att avlöja att det var min ide att trolla fio att rösta på idahoe också... vi kunde förlorat leken på det.:cool:

Jag tror jag föreslog att vi skulle sia habina och det vart fall bra och att jag skulle bli röstad på så en del lite bätte tankar följde kaoset av mindre bra ideer:p

Jag hade för övrigt en misstanke om att @cirkus och @glömmerallt bägge var onda och trollades så jag och goda spionen skulle bli lurade. Men jag tyckte jag var så tydlig med min "tror de är goda" att jag naivt fick för mig att det räckte. Men nu har jag lärt mig, bara tro att folk är goda när man faktiskt VET. :angel:

Det var tydligt och fint för oss att du verkade ha spioninfo. :laugh:

Men det är ju det som är lurigt, man får ju inte skriva att man vet, så när man vet måste man skriva att man tror så när man verkligen bara tror måste man vara övertydlig med sin osäkerhet... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka