Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Presajsly!

Vi visste att när vi käkade ängeln så var segern vår med största sannolikhet.
Vi var rätt säkra på Surrfian som BM, det hade ju Habina förklarat så fint. Vi hade Koppen som runner up till BM en stund.

Måste bara berätta om hur vi kunde vara säkra på att käka ängeln. Vi stal beskyddet :p

Jag tänkte faktiskt på det också, visste inte om jag skulle våga mig på en hint till er men sedan litade jag på att ni skulle komma på det själva, duktiga ulvar! :D

Tack alla, jag som tyckte att jag var ganska värdelös spion, ingen info lyckade jag få ut men jag höll mig vid liv i alla fall :p

4e leken av 4 möjliga där jag både är med på vinnande laget och ända till slutet, men jag har en känsla av att det var sista gången :angel:

Men det var en väldigt rolig lek :banana:
du var
awesome!!!
:bow::bow::bow:

@Niyama ! Undervisa mig! :love:
I övrigt, toppen kul lek, jag blev ju knappt ondförklarade en enda gång, men jag vågade ta mig sjutton inte lita på Fio... förlåt... Jag skulle allt på @LenaH :up:

Haha, jag ville ju inte visa mig som Gollum och när många röstade på en spelare så hade jag ändå så liten chans att få ringen. Sen var det rätt trist att spela själv när jag dessutom hade så liten möjlighet att få tag på ringen och vinna (alltså var beroende av väldigt stor tur, jag vill att skicklighet ska avgöra ;) ) så jag låtsades att jag tillhörde goda sidan och letade onda (gör jag iofs när jag är ond också). Sen spårade jag ur lite för att ni skulle lyncha mig så jag kunde stoppa lynchen och sen njuta av förvirringen om jag är BM, Frodo eller Gollum. Men då käkades Habina så då var det inte lika roande att stoppa lynchen längre, jag skulle ju ändå lynchas dagen efter då. Och dessutom var jag rätt trött på teorierna om att jag skyddat GA, jag trodde att GA var god för jag trodde aldrig att hon skulle försöka rädda en kollega så som hon gjorde. Och hade jag varit ond kollega till henne så hade jag aldrig någonsin "försvarat" henne SÅ mycket. Saknade @Myrten som skulle kunnat tala om att jag inte är helt dum i huvudet liksom.

Tack alla, jag som tyckte att jag var ganska värdelös spion, ingen info lyckade jag få ut men jag höll mig vid liv i alla fall :p

4e leken av 4 möjliga där jag både är med på vinnande laget och ända till slutet, men jag har en känsla av att det var sista gången :angel:

Men det var en väldigt rolig lek :banana:

Johodå - vi uppfattade bland annat att Klara var BW genom en kommentar du skrev.

För övrigt var du grymt följsam och gjorde precis som vi hoppades

Antar att ni menar att jag skrev att de trollade rösterna påverkar? Jag tycker faktiskt inte att det är sån hint att ni menar att de goda skulle ha förlorat på grund av det?

Snarare vore det väl konstigt att inte ta upp alla förhäxningar och dolda röster? Det var ju liksom redan kört

Inte med inläggen om trollade rösterna och deras påverkan osv. Däremot blev det väldigt uppenbart när du röstade på Fio och sedan senare under dagen ondförklarar Idahoe, Cirkus och G-O, men inte ändrade rösten på Fio. Märktes tydligt varför du röstade som du gjorde.

Vet inte riktigt varför alla var så övertygade ett tag?
Det var ju för att man tänkte att Gollum skulle ha röstat där det var många röster för å ha chans på ringen ju. Men iaf jag tänkte inte på att du ju lagt rösterna ganska tidigt i några av fallen, det kom jag på när du skrev det :p

På förekommen anledning

Jag vill inte grotta ner mig i vem som gjorde vad, men leken är inte slut förrän någon deklarerats vinnare. Det är då rimligt att följa spelreglerna hela vägen och inte bara så länge man själv tycker det behövs.

Det kan finnas twister man missat, möjligheter man inte insett och då kan regelbrottet helt plötsligt spela vare helt avgörande. Så länge man inte verkligen sitter med facit i handen så riskerar man att förstöra leken.

Nog sagt om detta från min sida.

Jag tycker iofs att det är en kul utmaning men i en så här skruvad lek blev det skitsvårt.

Ja, i en normal lek är det ju kul :p

Det här är en av de svåraste lekarna jag varit med i! Alla dolda röster och förhäxningar glr det ju helt omöjligt att lita på sina egna teorier

I övrigt är jag mest nöjd med att jag stod på mig mot glömmerallt. Säger ju att hon inte går att lita på! Och @Niyama , ditt spelsätt gjorde mig alldeles övertygad om att du var ond. Framförallt när du så ivrigt tjatade om att jag var Gollum! :devil:

Fast jag tjatade inte så ivrigt om det, var ju nån annan som tog upp det (Habina?) och sen fortsatte jag svara på det du skrev. I början trodde jag verkligen att du var ond, sen nånstans på mitten tänkte jag att du kunde vara god men sen började jag vackla igen.

Haha, jag ville ju inte visa mig som Gollum och när många röstade på en spelare så hade jag ändå så liten chans att få ringen. Sen var det rätt trist att spela själv när jag dessutom hade så liten möjlighet att få tag på ringen och vinna (alltså var beroende av väldigt stor tur, jag vill att skicklighet ska avgöra ;) ) så jag låtsades att jag tillhörde goda sidan och letade onda (gör jag iofs när jag är ond också). Sen spårade jag ur lite för att ni skulle lyncha mig så jag kunde stoppa lynchen och sen njuta av förvirringen om jag är BM, Frodo eller Gollum. Men då käkades Habina så då var det inte lika roande att stoppa lynchen längre, jag skulle ju ändå lynchas dagen efter då. Och dessutom var jag rätt trött på teorierna om att jag skyddat GA, jag trodde att GA var god för jag trodde aldrig att hon skulle försöka rädda en kollega så som hon gjorde. Och hade jag varit ond kollega till henne så hade jag aldrig någonsin "försvarat" henne SÅ mycket. Saknade @Myrten som skulle kunnat tala om att jag inte är helt dum i huvudet liksom.

:D Jag var så glad för att alla teoriade mot dig - jag VET ju att du aldrig någonsin hade gjort så om du var ond. Synd att jga var ond annars hade jag lätt varit din tillskyndare

Skitbra spelat onda! :bow:

Men jag var dig på spåren Cirkus :p

Fios roll var ganska lätt att lista ut ;)

I övrigt är jag mest nöjd med att jag stod på mig mot glömmerallt. Säger ju att hon inte går att lita på! Och @Niyama , ditt spelsätt gjorde mig alldeles övertygad om att du var ond. Framförallt när du så ivrigt tjatade om att jag var Gollum! :devil:

Ska du säga, vem är det som brukar luras va;).

Föressten @Niyama så röstade jag för förslaget om stoppad lynch snarare än att protestera:o Jag har lite otur när jag försöker tänka taktiskt, somliga av mina ideer var ja lite tveksama. Men @quarter4ever har ju inte spelat som ond med mig förut så hon var ju under villfarelsen att jag som var så rutinerad var bra att lyssna på.

Q var för övrigt fantastisk på att i lyan sammanfatta vad som hänt i tråden, hade egentligen inte behövt gå in och läsa här alls och @bollen__ kompiterade henne fint när det behövdes.

Fast jag tjatade inte så ivrigt om det, var ju nån annan som tog upp det (Habina?) och sen fortsatte jag svara på det du skrev. I början trodde jag verkligen att du var ond, sen nånstans på mitten tänkte jag att du kunde vara god men sen började jag vackla igen.

Och jag var verkligen helt övertygad om att du var ond. Du försvarade i mina ögon glömmerallt så mycket att det blev det perfekta alibit. Jag tyckte liksom glömmerallt var så skum att det kändes omöjligt att du skulle ha missat det ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka