Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
På förekommen anledning

Jag vill inte grotta ner mig i vem som gjorde vad, men leken är inte slut förrän någon deklarerats vinnare. Det är då rimligt att följa spelreglerna hela vägen och inte bara så länge man själv tycker det behövs.

Det kan finnas twister man missat, möjligheter man inte insett och då kan regelbrottet helt plötsligt spela vare helt avgörande. Så länge man inte verkligen sitter med facit i handen så riskerar man att förstöra leken.

Nog sagt om detta från min sida.

+ @Paddington

Det var verkligen inte meningen att förstöra leken. Blev väl lite för frustrerad helt enkelt och ber om ursäkt.

Ni har varit grymma som LL! :bow:

Föressten @Niyama så röstade jag för förslaget om stoppad lynch snarare än att protestera:o Jag har lite otur när jag försöker tänka taktiskt, somliga av mina ideer var ja lite tveksama. Men @quarter4ever har ju inte spelat som ond med mig förut så hon var ju under villfarelsen att jag som var så rutinerad var bra att lyssna på.
Haha, va fan! Nu gör du mig besviken :p Först röständringen för att rädda kollega och sen den stoppade lynchen :down:

Ska du säga, vem är det som brukar luras va;).

Föressten @Niyama så röstade jag för förslaget om stoppad lynch snarare än att protestera:o Jag har lite otur när jag försöker tänka taktiskt, somliga av mina ideer var ja lite tveksama. Men @quarter4ever har ju inte spelat som ond med mig förut så hon var ju under villfarelsen att jag som var så rutinerad var bra att lyssna på.

Q var för övrigt fantastisk på att i lyan sammanfatta vad som hänt i tråden, hade egentligen inte behövt gå in och läsa här alls och @bollen__ kompiterade henne fint när det behövdes.

Jag luras väl aldrig? :angel:

Ska du säga, vem är det som brukar luras va;).

Q var för övrigt fantastisk på att i lyan sammanfatta vad som hänt i tråden, hade egentligen inte behövt gå in och läsa här alls och @bollen__ kompiterade henne fint när det behövdes.
detta var min andra gång som ond i min 4:e lek....
Du är jättebra @glömmerallt
inte lätt att städa upp efter mig heller..

Gaaah! Jag skrev ju att jag TRODDE att cirkus var god, inte att jag visste. :banghead:

Den enda jag visste var @Klara då jag siat henne. Sedan såg jag vilka som röstade på blacksmithfarm i dl1 och förstod att snurrfian var gandalf. Slutligen klurade jag ut att @Dentaku var ängel, eftersom hon, goda spionen @FiaM och jag visste att blacksmithfarm var skyddad första natten. Hade de som inte röstat på henne på ängel-listan först, när sedan FiaM rök var det så uppenbart vem som var ängel.

Rolig lek, men jag missade helt hintarna. Jag är hintningsblind. :o

Tack @Lobelia och @Paddington för bra uppdateringar. :love:

Hur kunde du förstå att Snurris var BM redan vid första dl? den röstningen talade ju MOT att hon var det.? :confused:

glömmerallt som i lyans disskussioner var tveksam till @Snurrfian som BM, @Dentaku som ängel och @fio som tvilling:cool:

Johodå - vi uppfattade bland annat att Klara var BW genom en kommentar du skrev.

För övrigt var du grymt följsam och gjorde precis som vi hoppades

Det var jag inte ens säker på själv :p

Jag blev impad av er också, först fattade jag inte alls den första trollade rösten (cirkus på glömmerallt var det va?), men det var ju ett jättesmart "bete"! Efter det kunde jag lista ut direkt att Habina var antingen ringbärare eller spion eftersom jag fått se att Ringbäraren valde spioninfon som första paket. Sedan hann jag bli osäker när ni hade siat Habina men ändå käkade FiaM först, men det var ju ett smart drag!

Ni gjorde precis som jag ville också :angel:

ehum
vår motivering till att trolla Fio att rösta på
Idahoe( vi tyckte vi var snälla som trollade henne att rösta på en hon misstänkte)
"då vi tycker att moderatorn LenaM
tagit sig stooora friheter att störa vårt
noga uträknade fiffiga spel
så vill vi trolla Fio att rösta på Idahoe?

:rofl::rofl::rofl:
så kan vi ju tala om det sedan efter leken är slut...."
Det roliga är att @Idahoe - misstanken faktiskt var @fio s egen. :)

Jag var egentligen alldeles för trött efter förra leken för att vara med insåg jag när det dragit igång och det blev inte bättre av att det rasade in massa oväntade saker som jag behövde prioritera. Jag hoppas att inte min loja tolkning av Aragorn förstörde för mycket för den goda sidan, jag hade verkligen velat vara mer aktiv i en så kul lek men när jag väl hade tid att sätta mig och läsa tråden var min hjärna alltid så mosig att jag inte fattade någonting ändå. :o

Hur kunde du förstå att Snurris var BM redan vid första dl? den röstningen talade ju MOT att hon var det.? :confused:

glömmerallt som i lyans disskussioner var tveksam till @Snurrfian som BM, @Dentaku som ängel och @fio som tvilling:cool:

Nä, men hon röstade ju på blacksmithfarm, som någon var inne på, så borde Gandalf varit osäker och låtit lotten avgöra. Alltså quarter4ever i hemlighet och blacksmithfarm i tråden. :)

Jag var egentligen alldeles för trött efter förra leken för att vara med insåg jag när det dragit igång och det blev inte bättre av att det rasade in massa oväntade saker som jag behövde prioritera. Jag hoppas att inte min loja tolkning av Aragorn förstörde för mycket för den goda sidan, jag hade verkligen velat vara mer aktiv i en så kul lek men när jag väl hade tid att sätta mig och läsa tråden var min hjärna alltid så mosig att jag inte fattade någonting ändå. :o
Nejdå, vi såg att du var lika snygg som vadhannuheter och att dina vingar var fläckfria. :p
Utom @fio då som ville ha dig till ulv men där fick jag tyst på henne. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka