Snurrfian
Moderator
Gollum är ond men Sméagol är god och ibland lyckas Sméagol visa sig men oftast tar Gollum över. Gollum skulle jag säga egentligen är ringens personlighet.Obligatorisk fråga: Är Gollum ond eller god?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gollum är ond men Sméagol är god och ibland lyckas Sméagol visa sig men oftast tar Gollum över. Gollum skulle jag säga egentligen är ringens personlighet.Obligatorisk fråga: Är Gollum ond eller god?
Men å andra sidan så skulle det kunna vara smart att svara på den nu innan man har fått sin roll och därför kan undvika att de andra använder det svaret som en anledning att lyncha ut en först! *springer genast iväg och svarar på frågan*
Gollum är ond men Sméagol är god och ibland lyckas Sméagol visa sig men oftast tar Gollum över. Gollum skulle jag säga egentligen är ringens personlighet.
Innan du fått rollen så kan den inte påverka vad du skriver.Hmm menar du att man skulle svara annorlunda på frågan beroende på vilken roll man får?
Jag tror att det finns en kärna av godhet inne i Gollum, kommer inte ihåg böckerna men i filmen fanns det perioder när jag tyckte att det var så. Tyvärr har han haft ringen för länge och den har tagit över mycket och fört honom mot den onda sidan.Obligatorisk fråga: Är Gollum ond eller god?
Inte så mycket att rollen påverkar det man svarar som det faktum att om du svarar innan du fått rollen så kan man inte basera teorier på ditt svar - eftersom du inte visste vilken roll du hade när du svarade.Hmm menar du att man skulle svara annorlunda på frågan beroende på vilken roll man får?
Håller med...Meen jag tänkte ju svara så..
Hmm menar du att man skulle svara annorlunda på frågan beroende på vilken roll man får?
Jag hann före!Meen jag tänkte ju svara så..
Gabby och BSF hann före med att förklara, till första DL famlar man rätt vilt, jag brukar gå på det säkra kortet och hävda att @LenaH alltid är ond, men det kan visst uppfattas skumt det med har jag lärt mig...Hmm menar du att man skulle svara annorlunda på frågan beroende på vilken roll man får?
@Lobelia eller @Paddington
Jag har en fråga rörande ringens gåvor...
Man kan välja att stoppa en lynch, men det står att den har NattDL, betyder det att man måste förutse ifall man kommer att behöva använda lynchstoppningen natten före?
Eller får man använda den, men får inget nytt kommande natt?
(eller blandar jag ihop DLen nu?? visst är natten då ulvarna käkar?)
Liten miss fr vår sida, alla val har NattDL som deadline förutom extra rösten och den avbrutna lynchen.
Alla roller vars val inbegriper ev extra röst samt avbryta lynch har DagDL som deadline (bäst att förtydliga om vi missat på fler ställen )
Det stämmer, bara ett val per speldygnOkej, men (om vi stannar kvar på ringen) då får man bara använda en förmåga/dygn?
Om man ex stoppar en lynch, får man inte göra något mer nästkommande nattDL?