Kameraövervakning på egen gård

Lycanthrope

Trådstartare
Vad krävs för att man ska få ha övervakning på sin egen gård?
Får den alls vara riktad lite ut mot vanlig grusväg som andra använder?

Och vad kostar det att köpa något billigt system? Alltså inte det dyraste man kan hitta, men det ska ju såklart fungera. En kamera räcker.
 
Sv: Kameraövervakning på egen gård

Om jag inte lärt mig helt fel måste du ha tillstånd om kameran riktas mot allmänna områden, som grusväg. Annars krävs inget tillstånd för den egna gården, dock ska det vara synligt skyltat att det finns kamera på området.
 
Sv: Kameraövervakning på egen gård

Det är länsstyrelsen som ger tillstånd, och du får bevaka din egen tomt men övervakningen får inte överskrida tomtgränsen. Det är också viktigt att det skyltas om att området är kameraövervakat.

Vi har en webbkamera (från dx = inte särskilt dyr) som går att styra via mobilen, den vill ha dock både ström och wifi.

Här finns info:

http://www.lansstyrelsen.se/varmland/Sv/manniska-och-samhalle/kameraovervakning/Pages/default.aspx
 
Sv: Kameraövervakning på egen gård

Det är länsstyrelsen som ger tillstånd, och du får bevaka din egen tomt men övervakningen får inte överskrida tomtgränsen. Det är också viktigt att det skyltas om att området är kameraövervakat.

Vi har en webbkamera (från dx = inte särskilt dyr) som går att styra via mobilen, den vill ha dock både ström och wifi.

Här finns info:

http://www.lansstyrelsen.se/varmland/Sv/manniska-och-samhalle/kameraovervakning/Pages/default.aspx

Finns det något sätt att lösa uppkopplingen med kameran utan att använda gårdens wifi?
 
Sv: Kameraövervakning på egen gård

Mina grannar säljer nåt som man använder ett simkort i så det går nog :)
 

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
411
Senast: ameo
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 371
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp