kallt eller ljummet vatten?

nellie96

Trådstartare
Vad föredrar era katter?

Min mamma gjorde en upptäckt här om dagen när hon var kattvakt. Hon provade att värma det färska vattnet en liten stund i mikron och katterna drack då som sjutton, mycket mer än vanligt när man serverar nytt vatten.

Kan inte minnas att jag läst det någonstans, att katter gillar ljummet vatten bättre än kallt. Kanske det bara är mina kissar som gör det?

Sv: kallt eller ljummet vatten?

OM min kisse mot förmodan skulle dricka ur vattenskålen så ska det vara kallt från början och sen rumstempererat. men helst dricker han direkt ur kranen och då ska det vara iskallt :)
annars dricker han gärna gammalt duschvatten, (!) eller ur hans senaste upptäckt: avloppen :eek: där kan jag inte svara på vad det är för temperatur.. :rofl:

tror att det är individuellt vad kissarna gillar :)

mina katter föredrar rumstempurerat vatten. gårna något som stått några dagar.
har aldrig provat att värma det.
ger dem kallt vatten med tange på bakterier...

Mina föredrar också alldeles färskt och kallt vatten! Säger tom till om det i skålen blivit äckligt och varmt :D

Vad som helst, bara det inte är ifrån vattenskålen.

Men man skall ju inte ge katter kylskåpskall mat heller (varför minns jag inte)...så det kanske är därför de inte gillar kallt vatten? Våra katter dricker helst gammalt duschvatten och i nödfall från vattenskålen :rofl:

Min ena katt dricker helst ur vattenkannan och ylar när vattennivån sjunkit så hon inte når..... där är det ljummet vatten. I skålen dricker Nala på en gång jag fyllt den, men även senare. Jag tror inte de bryr sig så jättemycket faktiskt.

Jag har alltid en tillbringare står med vatten som jag fyller på ifrån.... Då är det rumsvarmt.... Det föredrar både hunden o katterna.... :)

Våran kisse dricker vatten från ett blomskott jag har stående i fönstret. Även från julgransfoten. Det verkar som han gillar att dricka när det har stått växter i vattnet, kanske mer naturligt?
Hur det är med temperaturen vet jag inte, men det verkar som han föredrar när det har stått ett jag, i rumstemperatur...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 782
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 927
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 804
Senast: lizzie
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 659
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka