Källsortering

Sv: Källsortering

Annars, hur mycket plats behöver du eg, en byrå av något slag kanske? Om det inte blir för lite plats då.

Rottingkorgar/liknande? Finns ju med lock med. (Jag gömmer hundmatssäckar i en sån)

Nu är jag på IKEA igen, men den här finns i olika storlekar
http://www.ikea.com/se/sv/images/products/fibbe-tunna-med-lock-vit__49912_PE145808_S4.jpg

Kassar men ngt 'roligare' iaf
http://www.annonsera.se/images/00068/0/returen-kassar-för-källsortering.jpg

http://www.belowtheclouds.com/uploads/2009/09/husmus01.jpg

Senast ändrad:

Inne hos mig sorterar jag:
Brännbart (tyvärr inkl kompost här i Sthlm), tidningar och "övrigt".
Övrigthögen sorterar jag sen ute vid sorteringsstationen, och innehåller pappersförpackningar, plast, metall och glas. Har allt i en stor låda med lock.
Tidningar läggs i en liten hög i köket/hallen och det tar jag med mig ut (när det behövs) när jag går till jobbet.

Tack för tipsen
Tror jag ska ska ta en bild i morgon och lägga upp, nästan lättare att se vad jag är ute efter, storlek och stil då. Ska försöka komma ihåg det ;)

Inte min tanke att kliva på någon tå, ursäkta :o

Givetvis fungerar dem mycket bra till både återvinning men det var foder som snabbt dök upp i huvudet eftersom det här är buke.
Kanske kan några stora och några mindre vara bra för att sortera lite efter tyngd?

Annars kan jag tycka att både pedalhinkar och andra tunnor med lock kan vara stilrent och lätt att bära till tömning, även "shoppingpåsar " som har dragkedja eller likande för att stänga dem borde väl fungera om man har lite utrymme och man kan ju köpa i nästan vilka färger,mönster man vill.

Nu förstår jag inte alls, var har du eller någon klivit någon på tårna? Eller uttrycker jag mig klumpigt så att det verkar så? Jag bara skämtade lite, menade absolut inget sånt!

Det är precis något i den stilen jag är ute efter! Snyggt och funktionellt. Vet du var de är inköpa? Exakt de där, fast gärna i valnöt, skulle vara perfekt :bump:

De finns i valnöt. Minns inte var, men sen IKEA började med sådana där finns de hos var och varannan möbelsäljare (JYSK, Mio osv osv). Och sett dem i valnöt.

Jag har sådana där som tvättkorg och täckesförvaring =) Trodde de var för stora dock utefter ditt ursprungsinlägg, så bild är nog bra ja!

frågan är hur högt det är upp till fönstret? Vore ju lite tråkigt att ställa dit något som går upp över fönsterbrädan

Har egentligen inget tips till dig, Jolie_madame, men jag tänkte kapa tråden lite och ställa en annan källsorteringsfråga:
Är det någon som har sett källsorteringskärl med olika fack, så att man kan sortera direkt i hinken? Det känns som en så självklar grej, men jag har faktiskt inte hittat sådana hinkar någonstans. :crazy: Så istället har jag flera, små, källsorteringshinkar och de är rätt dryga att släpa ned till soprummet..

Det är precis något i den stilen jag är ute efter! Snyggt och funktionellt. Vet du var de är inköpa? Exakt de där, fast gärna i valnöt, skulle vara perfekt :bump:

JYSK. Serien heter 'Lupo', oljad valnöt. Finns en helsikes massa olika möbler i samma serie (delar av dem reas, såg de i reklambladet och tänkte på dig), tvättkorg, byrå, skohylla osv osv. Alltså i det utseendet som de du gillade - men i oljad valnöt =)

JYSK. Serien heter 'Lupo', oljad valnöt. Finns en helsikes massa olika möbler i samma serie (delar av dem reas, såg de i reklambladet och tänkte på dig), tvättkorg, byrå, skohylla osv osv. Alltså i det utseendet som de du gillade - men i oljad valnöt =)

Åh, tack så jättemycket, ska ta en vända till Jysk nåndag!

Liknande trådar

Hemmet Om ni fick helt fria händer att designa om detta kök, hur hade ni då gjort? Flyttat på spisen? Skåp eller hyllor? Osv... Vilken färg...
2
Svar
23
· Visningar
3 159
Senast: mimmipigg
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 204
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar