Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag skrev om Habina2 i det inlägget.

Lite intressant att notera är att hon har varit först att rösta i de två senaste lyncherna.

Ja, jag har egen gård (bor ensam) med fyra hästar, så när jag lämnar jobbet 16:45 har jag väldigt svårt att hinna rösta innan 22 när jag står och fodrar tunna ettåringen.

Haha! Jag blir bjuden på kycklingtacos så jag tackar och tar emot :D (och nej, kycklingtacosen involverar INTE Knatte, Fnatte eller Tjatte :cautious:)

:rofl:

Nä men seriöst. Är det så ännu en gång, att den minst aktiva av oss är ulv? Och låter oss spela varandra i händerna nu?

Eller har cirkus alibiröstat två gånger?
Eller Är det Habina, som ändå verkar lite förvirrad?

Jadu. Jag är superförvirrad. Måste nog göra en lista och spalta upp lite fakta tror jag. Tänk om vi GLÖMT nån!! Ve och fasa!! :nailbiting:

Detta är mina teorier från innan idag. Tog bort alla som åkt ut.

Habina2

Känner jag mig lite förvirrad över, just för att hon verkar förvirrad. Hon använder mycket och och det tolkar jag som att hon inte riktigt tar ställning till något och mer, ja, inte säger så mycket. Cirkus förvrängde hennes text tidigare idag och jag förstår helt hennes reaktion på det för jag reagerade med på det. Kan inte se något annorlunda sen igår.

Mumorsan
Ser inget tecken på att hon skulle vara ond för tillfället. Det har inte uppkommit något nytt sen igår förutom rösten på Dramatik, som gör att det pekar på att hon kan vara god. Neutral för tillfället.

Hedinn
Har kommit med bra teorier. Lugn och sansad som vanligt, men hon är en van spelare. Hon röstade på Dramatik och det pekar ytterligare på att hon skulle vara god. Diskussionen om Magica ligger fortfarande kvar lite idag men det kan man ju sia fram och tillbaka om men vi vet att hon inte är Magica. Jag sätter henne åt det godare hållet för tillfället.

Cirkus
Inte så aktiv men när hon väl är aktiv så går hon på rätt så hätskt. Det gjorde hon också den gången hon var ond och det gjorde att hon lynchades snabbt. Hon förvrängde totalt vad Habina skrev tidigare idag och det reagerade jag på så det gjorde mig misstänksam. Inget annat nytt sen igår.

LindgrenV
Jag tror jag dragit i växlarna för snabbt och missbedömt henne lite. Hon skrev lite ot i början men det är en typisk grej för henne att göra. Hon är en skojig person i sig. Jag tror inte hon är den onda av dom som röstade på bumpo igår för jag har reagerat mer på Caisa och jag tror inte det är två ulvar som röstat på bumpo, för då hade dom blivit tre när Dramatik ändrade sin röst och den risken kan jag inte se att ulvarna skulle tagit. Nej, jag lägger henne mot det godare hållet för tillfället. Man kan sia fram och tillbaka om vilka av dessa två som kan vara ulven men det känns inte som LindgrenV för tillfället och hon har inte skrivit så mycket så jag har mer att gå på. Monstermon skrev jag teorier om tidigare, därav blandar jag inte in henne i denna diskussionen.

Karamelldrottningen
Henne vet jag inte var jag har. Det finns inget nytt sen igår. Behöver se mer ifrån henne.

Sen dess har ju misstankarna ökat mot dom jag hade redan då i tankarna. Värt att läsa igen vad man haft för tankar innan, så kanske man ser något ur ett annat perspektiv.

Just det, vad bra! Läste det där förut, men det är alltså bara dessa som är kvar nu?

De som inte känns riktigt bra i magen för min del är ju Habina, cirkus och Karamell. Men Karamell vill jag se mer från, där är det mer aktivitetsbristen jag reagerar på.

Alltså jag ser det inte som särskilt skumt, snarare så talar det till din fördel att du har röstat utan att ha sett hur vindarna blåser.

Jo, vi är 7 kvar nu. Tills imorgon eftersom farmor är ute :(

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att hela den här teori-raddan passar bättre om den hade varit skriven låångt innan dagens DL. Det har hänt en hel del av saker tycker jag och det känns som rätt så inaktuella tankar.

Visserligen så avslutar du ju med:
Sen dess har ju misstankarna ökat mot dom jag hade redan då i tankarna. Värt att läsa igen vad man haft för tankar innan, så kanske man ser något ur ett annat perspektiv.

Men jag ser inte riktigt hur det ska bli ett annat perspektiv när det är typ yesterdays news. Vad tänker du om dagen och dagens röstning?

Fast den var ju skriven innan dagens DL? Hon kopierade ju bara in den igen men tog bort de som redan åkt ut!

Jag tänker som så att man får nog göra som LindgrenV sa, och rada upp dom man håller misstänkta och försöka gå igenom dom grundligare själv.
Tex så säger mina tidigare teorier mig att jag är på rätt spår. Jag har inte sett något idag som gör att mina gamla teorier sviktar, snarare är dom stärkta efter hur röstningen såg ut.

Precis. Det är mycket lättare att se en helhet om man faktiskt radar upp konkret fakta, dvs deltagarlista med de som är kvar, en komplett med de som åkt ut markerade i rött eller grönt beroende på om de är goda eller onda, röstlistor, rollista osv. Det ska jag iaf försöka göra när jag har ork. I morgon förmiddag eller innan jag åker, troligtvis.

Ja, jag vet. Och jag undrar varför?
Själv kan jag ha ett sånt dokument till mig själv, men jag ser inte riktigt vitsen med att dela den i leken?
Lägger man däremot till egna nya tankar så finns det ju lite mer för oss andra att ta avstamp i.

För övrigt så tycker jag att det kan vara lite farligt att bara titta grundligt på dem som man tycker är misstänkta som MM tänker sig att göra i inlägg #772.

Sen så tycker jag att hennes analys av mig är ganska överdriven. Jag har inte förvrängt Habinas tankar totalt

Bara det att du verkar så anti det så gör du mig mer misstänksam mot dig.

Överlever jag natten så återkommer jag givetvis med nya tankar då. Just nu behöver hjärnan vila sig lite.

Undrar varför hon lade in listan igen? Tjaa, kanske för att jag precis kommenterade att det kanske är lättare att reda ut sina tankar om man radar upp de som är kvar? Jag tolkar det iaf som att det var därför MM lade in sitt teoriinlägg igen men utan de som åkt ut. Ser inget konstigt i det faktiskt.

Jag är inte anti - jag förstår bara inte vitsen, det är en viss skillnad.
stället för att svara på frågan så får kastar du gärna i ansiktet att då blir du misstänksam mot den som frågar.

Det kan man väl göra på sin egen kammare?
Jag kan till och med förstå att man lägger upp rena listor som du beskrev, men bara att kopiera ett gammalt teoriinlägg fattar jag faktiskt inte vitsen med.

Ingen vits med att rada upp dom som är kvar och försöka hitta några spår? Även om man tittar på sånt man gått på tidigare?
Låter ju lysande att hoppa över den delen när man försöker hitta sista ulven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar