Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Fast varför inte? Det är nog något jag skulle kunna göra. JAG har i alla fall inga dokument utanför leken, vilket gör att jag gärna radar upp allt jag tänker i leken som det är. Oavsett om det är ren fakta - dvs listor, eller om det är ett gammalt teoriinlägg. Listorna återkommer ju hela tiden, så varför skulle man inte få lägga upp ett gammalt teoriinlägg om man känner att man vill göra det för sin egen skull för att klura lite på sina tankar?

Teoriinlägget i fråga är ju redigerat på så sätt att deltagare som åkt ut är borttagna.

*spök - för i helvete*

Jämrarns björnar! Jämrarns dynamit! Jämrarns LL! Är det såhär man behandlar en tant som bara försöker vara snäll och hjälpsam!?

*spöök*

Ursäkta mig farmor men måste fråga detta, valde du den där smileyn med flit? Passade bara så utomordentligt bra med tanke på att du faktiskt gick upp i rök :rofl: :D

För en gångs skull - bravo björnbusar! :sneaky:

*slutspök med ett elakt skratt*

Kan du ge exempel på saker jag kastar ur mig som ingen förstår? Jag känner inte igen mig i din beskrivning, visst är jag förvirrad, men jag frågar om det jag inte förstår och ofta får jag ett förklarande svar. Vissa saker har jag inte fått förklarat, men det betyder inte att jag låter det passera.

Jag skulle gärna vilja ha svar på ovanstående Matmissbrukaren. Har läst igenom tråden sedan jag skrev det och inte hittat något svar.

För övrigt, jag tolkade det som att du drog lite förhastade slutsatser kan jag svara på när det gäller din replik. Jag tyckte det gick lite för snabbt att sättta ngra vissa åt goda sidan bara för hur de lag sina röster. Vi (eller i allafall jag) kan inte dra så snabba slutsater bara på rösterna igår. Visst så sa du att det *kan* vara en alibiröst. Jag har inte heller sett att du utvecklat dessa tankar.

Hur kommer det sig att du nu kan sätta MM åt det godare hllet men att du inte är lika säker på Mu och Hedinn?

Övriga då?

Vad i nedanstående citat finns det förhastade slutsatser? Jag tycker du förvränger vad jag skrivit ännu en gång. Jag har fetstilat det som du verkar tolka som slutsatser.

Jag skall sätta mig och läsa igenom tråden så fort vårt telefonmöte är över, men en snabb titt på röstningen säger att Matmissbrukaren är lite mindre misstänkt i mina ögon nu, eftersom Dramatik först röstade på henne. Även lite mer positiv till Hedinn och Mumorsan, men det är klart att det kan vara alibiröster.

Hur mycket mer skall jag utveckla tankarna? Jag har inte särskilt mycket att gå på, men utifrån röstningen så var det här den känsla jag fick. Det är inga slutsatser, det är funderingar.

Jag upplever att jag kan sätta MM åt det godare hållet baserat på de saker hon skrivit, medan jag inte har lika mycket att gå på när det gäller Hedinn och Mumorsan.

I nuläget känns det, som jag skrev tidigare, som att Karamelldrottningen är den jag misstänker mest, tillsammans med dig. Men det betyder inte att jag har någon slutsats öht och inte heller att jag har godförklarat någon utav de andra. De är bara lite mindre misstänkta än ni två.

Var godförklarade jag oss?
Jag skrev bara att det var vi som röstat på onda två gånger. Och jag vet var jag har mig själv. Däremot ligger du illa till på min lista över onda :cautious:

Vi röstar flera gånger på onda = vi är goda. En förtäckt godförklaring. Men vad var det du egentligen ville få fram?

Alltså jag ser det inte som särskilt skumt, snarare så talar det till din fördel att du har röstat utan att ha sett hur vindarna blåser.

Haha, ja men det går inte så bra, för ingen annan (nästan) röstar som jag vill. :p

Kan du utveckla varför du misstänker karamelldrottningen och cirkus mest?

Och vad är det MM har skrivit som gör att du sätter henne åt det goda hållet?

Det blir liksom ganska löst och flyktigt att bara skriva att du misstänker/inte misstänker någon baserat på vad den skrivit, utan att förklara (väldigt gärna med citat och egna tankar) vad den skrivit och varför det får dig att känna som du gör. Det spelar liksom inte så stor roll om man skrivit det tidigare, för man kan omöjligt hålla allt i huvudet och för de som inte hinner/orkar gå tillbaka och gå igenom hela tråden igen är det ju fruktansvärt bra om tankarna visar sig igen nu senare, även om det såklart är önskvärt att det finns nåt nytt med också.

Men när vi är i ett läge där vi (förhoppningsvis) bara har en ulv kvar så är det ju extra viktig att utveckla hur man tänker och hjälpa den goda sidan om man är god. Framför allt om man befinner sig bland de mest misstänkta.

Ifall jag inte klarar mig om en kvart...

Högst upp på min lista just nu är karamelldrottningen. Vis av hur det var att spela ond förra leken, där jag kunde luta mig tillbaka och låta de goda gnabbas alldeles själva, så påminner hennes korta inlägg och kommentarer om hur jag skrev i förra leken. Just nu känns hon väldigt ond.

Cirkus vet jag inte längre. Jag har svårt att förstå varför hon förvränger det jag skriver och försöker få mig att framstå som säkrare än jag är, men jag hoppas att det bara är ett missförstånd från en god.

Matmissbrukaren är kvar åt det godare hållet, har inte hittat något som känns misstänksamt i det jag läst fram till nu. Hon har missat att svara mig, men så skriver hon en hel del också.

LindgrenV känns även hon lite godare än ondare. Hon har inte skrivit så jättemycket, men känslan jag får är ändå mer positiv än negativ.

Mumorsan är jag osäker på, hon känns som cirkus. Inte ond, men inte heller god. Har inte läst så mycket mer från henne som hjälper mig.

Samma med Hedinn, henne får jag inte grepp om, så hon är neutral för tillfället.

Känns som jag missat någon. :nailbiting: Men jag hittar ingen fler när jag går igenom deltagarlistan. Det har gått åt så många personer sista dagen att jag blivit alldeles snurrig.

Överlever jag så skall jag skriva mer ikväll, nu blir det hästar för hela slanten några timmar. :)

Det blir liksom ganska löst och flyktigt att bara skriva att du misstänker/inte misstänker någon baserat på vad den skrivit, utan att förklara (väldigt gärna med citat och egna tankar) vad den skrivit och varför det får dig att känna som du gör.

Jag skulle väldigt gärna vilja göra det, men jag har tyvärr inte tid att vara vid datorn något mer nu.

Dessutom fick jag tillsägelse när jag skrev vilka jag trodde var goda i början, så jag vågar inte bli tydligare än jag redan varit, av risk för att vi förlorar viktiga goda roller.

Jag funderar lite mer över karamelldrottningens röst igår. Med tanke på vilket inlägg hon knapplånade antar jag att hon inte hade sett Mumorsans röst när hon la sin. Dvs en kvar att rösta efter henne som det såg ut då och det låg tre röster på Caisa, två på henne själv och en på cirkus. Och hon lägger rösten på cirkus. Varför? Vet man själv att man är god bör man väl säkra att man stannar i leken själv och en röst på Caisa borde väl varit med logisk? Att i det läget rösta på cirkus känns ju i så fall mer som hopp om att den sista hakar på för att rädda ulvarna, eller en ulv som vill smita under radarn genom att inte strömrösta...

För jag får verkligen inte ihop varför en god i det läget som var igår väljer att lägga en röst som kan innebära att man själv åker ut, när så många verkar säkra på att en annan är ulv.

Uppdatering från LL

Äntligen börjar turen vända tänker Kalle där han flanerar nedför gatan, han kramar hårt kuvertet som han hämtat på Joakims skrivbord och återskapar innehållet i sitt inre:

Grattis!
Du är enda arvingen till Joakim von Anka!
(om du läser inledningen på leken heter du ju faktiskt Kalle von Anka )

Eftersom jag under alla mina år snålat och sparat så har du nu till ditt förfogande förutom hela min förmögenhet även ärvt förmågan att en gång avlägga en extra röst samt en gång avbryta en lynch. Då du inte riktigt har uppnått min pondus och livserfarenhet ännu så har du inte den övriga förmågan som följer med borgmästartiteln...

Jag önskar dig lycka till med dina nya tillgångar

Han är tvungen att le igen. När han vaknar till efter sina dagdrömmar inser han att han kommit väldigt nära hamnkvarteren (som är ett känt tillhåll för Björnligan) men precis när han ska till att vända tycker han att han ser ngt rött fladdra till i ögonvrån, utan att tänka tvärvänder han och springer efter.
När han tittar upp inser han att han står i en återvändsgränd – han ser en blå dörr framför sig och kliver in..

http://www.youtube.com/watch?v=jo3m2ATiomY

En byxlös anka i sjömanskostym kan ju inte göra annat än succé på Blue Oyster Bar – då spelar det ingen roll om man är enda arvinge till världens rikaste anka….

Matmissbrukaren var Kalle Anka (och Joakims arvtagare)

DagDL ikväll kl 20.00
NattDL i morgon kl 11.00

Jag har förstått nu att "slutsater" var ett lite för definitivt ord att använda. I övrigt så håller jag med Hedinn om att det är inte helt lätt att tolka dig eftersom du skriver så mycket om hur du känner inför någon men inte utvecklar vad du baserar dina känslor på.

Med tanke på att Borgmästaren trots allt levde vidare, tror ni vi har sån tur att det bara är en ulv kvar? Med tanke på rollerna, både Nakor och en bagare kanske det inte är något att vara helt säker på..?

En byxlös anka i sjömanskostym kan ju inte göra annat än succé på Blue Oyster Bar – då spelar det ingen roll om man är enda arvinge till världens rikaste anka….

Inte riktigt spök, men något annat:

PADDI! Du är f*n inte klok!

:rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar