Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Även om lynchen i sig gick bra så baserade jag det på att Monster hade siat Hedinn!

Eftersom Caisa, monstermom, lindgrenV och dramatik röstade på bumpo, så kändes det rätt säkert att det fanns en mer ulv där förutom Dramatik och sen åkte monster ut och det var Caisa och lindgren kvar, och Caisa var den som gav mest onda vibbar. Jag har fått lika lite onda vibbar av Lindgren som av dig. Så valet av min röst var enkelt.

Men jag vet inte. Inte det minsta förvirrad :p
What she said ^

Det var i alla fall det som fick mig övertygad om att Caisa måste vara ulv. För min del var det ju ännu enklare eftersom det bara var jag och Caisa det stod mellan och jag vet ju min egen roll :D

Jag visste aldrig var jag hade henne, har jag skrivit i mina teoriinlägg om henne.

Fast Monster var väl knappast misstänkt innan?
Nej, men att Monster åkte ut gjorde ju att det blev lättare att luska ut vem den sista ulven var, om man var övertygad om att det skulle finnas en i bumpo-revet.

Så tänkte jag i alla fall. Monster, jag, drama och Caisa röstade på bumpo. Drama ändrade sin röst så då var det jag, Monster och Caisa. Det kändes ganska säkert att det skulle finnas i alla fall EN ulv bland dessa. Monster åker ut och vi vet att ulven GARANTERAT inte fanns där (även fast jag misstänkte redan innan att hon var god) och då fanns det ju bara Caisa kvar = jag var iaf till 90% övertygad och valde att lägga min röst där.

Min röständring handlade om säkerhet. Det var ju ingen garanti att ingen annan skulle ändra från Caisa plus att jag började fundera innan alla hade röstat.

Gällande dagens röster funderar jag lite på KDs röst, vad var syftet att i det läget lägga en röst på cirkus? Den om någon var ju ganska värdelös i det läget.

Hon ville väl inte strömrösta?

Men ja, rösten gjorde varken till eller från.

Nej, men varför inte? I det läget bör man ju nästan haft en anledning till att tro att Caisa var god för att inte rösta på henne.

Jag tyckte hon vände och godförklarade Hedinn efter första NattDL. Samtidigt så föll ju mkt av misstanken när det visade sig att AskoII var Magica. Men jag förstod ju aldrig Monsters inlägg #579 utan tänkte bara jaha, Hedinn är siad. Så jag vet inte riktigt var jag har Hedinn just nu. Innan Monsters roll var avslöjad trodde jag att jag visste. Nu vet jag inte.

Jag förstår säkerhetstänket (från Hedinn angående röständringen)! better safe than sorry liksom.

Och KD är ju också en smula skum.

Jag vet inte. Det är heller inte lätt att få fram något ur karamelldrottningens inlägg eftersom det knappt teorias.

Ah, då hänger jag med. Då har vi helt enkelt tolkat situationen olika. Jag tolkade det inte som att Monster godförklarade Hedinn, utan enbart att hon skrev av de starkaste misstankarna då de var baserade på att Hedinn skulle vara Magica - men eftersom Asko var det så är det ju omöjligt att Hedinn skulle vara det. Så jag tolkade det aldrig som någon godförklaring.

Jag känner att jag har det lite knivigt just nu. Kan hända att jag måste lägga en tidig röst imorgon om jag överlever natten då min syster är på besök och vi ska till ge-kås, och det tar nog en stund där :p
Vill inte riskera att missa röstningen. Men vet inte var jag ska börja nysta...

Jag hade ju fel angående godförklaringen eftersom Monster inte var siare. Så er tolkning var rimligare.

Och jag får hämta hem FiaFinhjärta! :love::bump: (ja, kolikhästen alltså - de har inte hittat nånting särskilt förutom lite sand i grovtarmen, som var att betrakta som bi-fynd men som säkert påverkar när väl förstoppningen är ett faktum)

Så får jag bara ihop logistiken för det så kommer jag också få svårt med tiden imorgon.

Överlever jag NattDL så kommer jag absolut att försöka rösta ändå. I värsta fall tidigt...

Åh, vad roligt att höra :)
Hoppas nu att hon håller sig frisk!

Jag kommer också behöva rösta tidigt i morgon... Ska liasom på mello-dejt i morgonkväll :angel:

Det ska jag med, ofrivilligt :meh:
Min syster vill se det så jag har väl inget val :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar