Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag har röstat på onda två gånger, och likaså Hedinn (3 ggr), Mumorsan och cirkus.

Vågar man lägga två alibiröster sådär på sin kollega?

Jag tycker det lutar mot Karamelldrottningen eller Habina för du finns inte med på min misstänktlista, dom däremot har varit luddiga hela leken.

Att tänka på är ju att Habina till första lynch faktiskt hade en helt annan roll, det går därför inte att jämföra rakt av där. Skulle hon vara ulv NU så visste hon ju inte det när hon lade sin första röst - för då var hon god. Men till andra lynch skulle det mycket väl kunna vara en alibiröst. Det i samband med kommentaren jag citerade och det faktum att hon skrivit luddigt under leken gör ju att hon sätts i ett annat perspektiv jämfört med er som ser lite lika ut röstningsmässigt.

Du är inte heller på min misstankelista just nu, samma sak med Mumorsan. Jag kan förstås vara förd bakom ljuset men sättet ni skriver på, tankegångarna och min magkänsla vill i alla fall inte sätta er som genomonda :D

Utesluter du cirkus?

Jag har cirkus, Habina och KD högst upp på min lista över misstänkta och tycker att det vore ytterst intressant att höra vad de har att säga om det hela. Den/De goda i det sällskapet borde ju verkligen intressera sig för att hjälpa övriga goda i det här läget.

Nej, hon är inte utesluten. Men alibiröstar man på samma två ggr under tre lyncher?

Och sen så kan Habina1 och Habina2 vara en ond och en god. Men just nu så vet jag verkligen inte.

Nånstans så tror jag ändå inte att en bjönbuse lägger absolut första rösten i en lynch på en kollega. Det är djärvt, även om jag vet ju att vissa spelar så djärvt. Men fasen jag vet inte

Lyan kan ju ha anat åt vilket håll det lutade idag och valde att offra Caisa. Att man alibiröstar första DL är ju inte ovanligt.

Nånstans så tror jag ändå inte att en bjönbuse lägger absolut första rösten i en lynch på en kollega. Det är djärvt, även om jag vet ju att vissa spelar så djärvt. Men fasen jag vet inte

Vem syftar du på?

Ja, det är ju det jag menar. Det går alltså inte jämföra första lynch med övriga på samma sätt i Habinas fall eftersom det kan finnas en möjlighet att hon står på andra sidan nu.

Men om cirkus alibiröstade idag igen så gjorde hon ju det innan monstermom åkte ut, och det var det som visade på att Caisa med största sannolikhet var ulven. Hade det inte varit bättre att kasta henne under bussen efter det?

Kan ju tillägga att jag inte har en aning, jag funderar bara på möjliga scenarion ;)

Men om cirkus alibiröstade idag igen så gjorde hon ju det innan monstermom åkte ut, och det var det som visade på att Caisa med största sannolikhet var ulven. Hade det inte varit bättre att kasta henne under bussen efter det?

På vilket sätt var Monsters utåkande bevis för att Caisa var ulv? Monster hade ju knappast den informationen med tanke på hennes roll, så nej, jag skulle tro att ulvarna hade räknat ut det redan innan om de gjorde det.

Utesluter du cirkus?

Jag har cirkus, Habina och KD högst upp på min lista över misstänkta och tycker att det vore ytterst intressant att höra vad de har att säga om det hela. Den/De goda i det sällskapet borde ju verkligen intressera sig för att hjälpa övriga goda i det här läget.

Jag har också cirkus och Karamell högst upp på min lista, men det finns ingen jag känner i dagsläget är 100 % god. Önskar att jag kunde trolla fram ett facit och läsa. Kan man kanske charma in sig hos LL? *obs, detta är också ett skämt*

jag känner att jag måste revidera mycket av hur jag tänkte inför denna lynch.

Jag trodde faktiskt att Monster var siare och hade siat Hedinn därav godförklaringen, jag förstod liksom aldrig hur hon tänkte utan tänkte att okej hon har siat henne, men den underliga förklaringen som ingen (läs jag) fattade så VET hon säkert att Hedinn är god. Å andra sidan kan jag inte hitta några motsägelser till varför Hedinn inte skulle vara god? Kollar jag på rösterna så visst kan Hedinn ha lagt en andraröst som en alibiröst på Caisa i första lynch och det är inte omöjligt att hon lägger första rösten på drama då är det rätt många kvar att rösta så det borde kunna funka som ett alibi. Och sen röständringen till Caisa när det redan är klart att Caisa kommer att bli lynchad, den förstår jag inte. Inte ens en förhäxning ändrar ju faktumet att Caisa skulle bli lynchad (såvida Caisa inte var Alexander). Men jag vet verkligen inte.

Senast ändrad:

Jag skrev om Habina2 i det inlägget.

Lite intressant att notera är att hon har varit först att rösta i de två senaste lyncherna.

På vilket sätt var Monsters utåkande bevis för att Caisa var ulv? Monster hade ju knappast den informationen med tanke på hennes roll, så nej, jag skulle tro att ulvarna hade räknat ut det redan innan om de gjorde det.

Eftersom Caisa, monstermom, lindgrenV och dramatik röstade på bumpo, så kändes det rätt säkert att det fanns en mer ulv där förutom Dramatik och sen åkte monster ut och det var Caisa och lindgren kvar, och Caisa var den som gav mest onda vibbar. Jag har fått lika lite onda vibbar av Lindgren som av dig. Så valet av min röst var enkelt.

Men jag vet inte. Inte det minsta förvirrad :p

Är det här någon slags godförklaring? Känner mig för trött för att tänka nu. :crazy:

Var godförklarade jag oss?
Jag skrev bara att det var vi som röstat på onda två gånger. Och jag vet var jag har mig själv. Däremot ligger du illa till på min lista över onda :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 477
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
19 804
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar