N
nalle
Någon som rider och tävlar western med en kallblodstravare? Vilka grenar kan man träna/tävla med en sån? Jag vet att de har sina begränsningar men tror ändå att man komma en bit med mkt utbildning. Har en 5 åring som aldrig startat på trav (dock tränad) som jag börjat rida in men eftersom han har ganska mkt nerver och är känslig så har jag bestämt mig för att lämna han till en westerntränare under en månad för en ordentlig inridning.
Han är ca 155cm och ganska grov typ.
Sen undrar jag, till er som har kallblodstravare, vilken bomvidd samt märke på sadel ni har. Eftersom min är ganska grov så tror jag han ska ha full QH om inte X-full QH. Jag ska snart köpa en sadel till han då den vi har är lite trång åt han. Och w-tränaren kan nog hjälpa mig hitta en som passar, dock är inte plånboken alltför tjock just nu så det måste nog bli en beg.
Han är ca 155cm och ganska grov typ.
Sen undrar jag, till er som har kallblodstravare, vilken bomvidd samt märke på sadel ni har. Eftersom min är ganska grov så tror jag han ska ha full QH om inte X-full QH. Jag ska snart köpa en sadel till han då den vi har är lite trång åt han. Och w-tränaren kan nog hjälpa mig hitta en som passar, dock är inte plånboken alltför tjock just nu så det måste nog bli en beg.
Senast ändrad av en moderator: