Kallblodstravare

Nica2

Trådstartare
Har ett sto som jag funderat på att betäcka, men skulle vilja veta lite mer om de hingstar som finns och var man kan se deras bedömningar. Jag sysslar inte med trav, men vill ändå avla renrasigt för rasens skull.

Har gjort testparningar på blodbanken, Järvsöfax och Hårfagre, den senare bättre än den första.

Tacksam för all info.

Sv: Kallblodstravare

Finns det inte någon form av hingstkalender så man vet vilka hästar som är verksamma i Sverige nu?

/Jane

Men jag har ju gjort det, vet inga fler hingstar (namn) bara, var finns en hingstkalender?

Hur sjutton lyckas du få en bättre testparning på Hårfagre? Skulle vara inavelskoefficienten då i så fall, annars finns det ju bara ett alternativ av de två du nämnde, för travavel i alla fall.

Men ta kontakt med STC, då kan du beställa hem hingstkatalogen för 2005, där står alla verksamma hingstar med, med bedömningsresultat, stam, betäcknings-, fölnings- och avkommestatistik. Väldigt givande information.

Inaveln ja, de har nästan samma stam faxen och hon. Jag är inte ute efter en travare utan en bra ridindivid! Jag ska kontakta stc för en hingstkalender, tack för info!

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 357
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18