Kalla som är slemmig och dör

AgentCarter

Trådstartare
Fick en kalla på mors dag, som inte mår bra alls!
Är bara halva växten kvar och den dör genom att bladen blir som slem längst ner och dör.

Någon som vet vad jag gör för fel och hur jag ska få den att må bra igen?

Sv: Kalla som är slemmig och dör

För blött så den ruttnar? Ligger det t ex vatten kvar i bladvecken när du vattnat den?

Tror också att den har fått för mycket vatten eller står för mörkt. Har många kallor och de mår bäst om de får torka ur lite då och då och de som stått i soliga fönster är de som mått bäst.

Lycka till

Okej, jag ska kolla det! (På det lilla som är kvar..) Stod att den skulle jämt ha fuktig jord, kan ha överdrivet lite

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka