ako
Trådstartare
Ludvig fyller fem om några veckor (herregud vad tiden går, nyss kom vi ju hem med bebisen från BB ju ). Tidigare år har vi visserligen haft barnkalas, men då med barn ur vår egen bekantskapskrets, inte dagiskompisarna. Nu i år känns det dock som självklart att det är dagiskompisarna ( eller ja, inte alla, men de som är födda samma år) och två eller tre barn till, så totalt runt 10 barn.
Tidigare har vi ju haft färre barn och föräldrarna har varit med men det här kalaset blir ju FF så när som på oss, och såklart om något barn vill ha sina föräldrar kvar. Då har vi bara ätit o fikat o haft ganska fri lek o sen avslutat med fiskdamm, men nu behöver det bli lite mer uppstyrt, inte minst då 7 barn känner varandra väl o går på dagis i hop o 2-3 kommer lite utifrån o bara känner födelsedagsbarnet själv.
Jag tänker mig ca två timmar, börja med lite mat (hamburgare), sedan
några lite uppstyrda aktiviteter, därefter tårta, lite fri lek o sen fiskdamm som avslutning. Frågan är bara: Vad för roliga kalaslekar kan ni tipsa om?
Tack på förhand
Tidigare har vi ju haft färre barn och föräldrarna har varit med men det här kalaset blir ju FF så när som på oss, och såklart om något barn vill ha sina föräldrar kvar. Då har vi bara ätit o fikat o haft ganska fri lek o sen avslutat med fiskdamm, men nu behöver det bli lite mer uppstyrt, inte minst då 7 barn känner varandra väl o går på dagis i hop o 2-3 kommer lite utifrån o bara känner födelsedagsbarnet själv.
Jag tänker mig ca två timmar, börja med lite mat (hamburgare), sedan
några lite uppstyrda aktiviteter, därefter tårta, lite fri lek o sen fiskdamm som avslutning. Frågan är bara: Vad för roliga kalaslekar kan ni tipsa om?
Tack på förhand