Kalas tips/hjälp

Z

zole

Sonen skall ha 9 års kalas, barnen har fått inbjudningar skrivna spegelvända & skall komma med kläderna ut & in men sedan så tog fantasin stopp.

Vad har ni för roliga lekar dom kan få göra. alla förslag mottages tacksamt.
Det kommer 17 st barn , både tjejer & killar, Om snön nu hinner försvinna till den 25/4 så försöker vi hålla oss utomhus annars får vi vara hemma.

Sv: Kalas tips/hjälp

Om ni kommer vara ute så kan jag säga att jag älskar "höken under vingarna", trots att jag är 20år gammal. :angel: Ett måste! :D

Med det temat så måste ni ha baklängesmiddag, man börjar med efterätten och avslutar med maten!

Alla barn ställer upp sig på rad, och ett barn ställer upp sig i mitten längre fram. ca 15-25meter med ryggen på raden med barn. Barnet sträcker ut armarna och ropar "höken under vingarna", och raden svarar "vilken färg". Barnet som sträcker ut armarna får då välja valfri färg, ex svart. Barnet vänder sig om först då. Dom som har svart på sig kan lugnt gå förbi till andra sidan, men dom som inte har svart på sig skall försöka ta sig till andra sidan utan att bli "kullade". Dom som blir kullade får ställa upp sig med "höken" och så fortsätter det. Man får inte upprepa samma färg två gånger! Förstår du? Jag är en dålig pedagog. :o

Viktigt är ju att ha som "ramar" som man måste springa innanför. Men det är ju lätt att ordna, bara att sätta upp två stycken riktmärken på vardera sida. :laugh:

Sjukt kul :angel:

Och med det temat så tänker jag direkt att ni måste sitta på bordet och ha fikat/maten på stolarna. Om det nu är praktiskt möjligt. :D

Och med det temat så tänker jag direkt att ni måste sitta på bordet och ha fikat/maten på stolarna. Om det nu är praktiskt möjligt. :D

Eller skippa bord och stolar och sitta direkt på golvet.
Använd sådant papper man har när man målar och låt dom gå loss med kritor på "matbordet".

Tack för alla svar, Får nog inte plats med alla ungarna runt bordet så dom får nog sitta på golvet eller ute på altanen om vädret tillåter, tyvärr så envisas snön med att smälta långsamt men cykelvägen utanför går ju ha några lekar på.

Men varför inte leka i snön?
Ha snöbollskrig eller nåt

Det hade säkert killarna tyckt va roligt men tjejerna blir nog inte riktigt lika glada , sen är det tyvär för blött i snön så efter några minuter blir dom genomblöta, försökte få på sonen galonbyxor men han hävdade bestämt att han blivit för stor för att ha sådana , Tipspromenad el skattjakt kanske men Hur gömmer man en skattkista så ingen annan som inte är på kalaset hittar den, Jag måste ju isf hålla mej på cykelvägarna i och med att jag sitter i rullstolen.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 683
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Jag har en 2 års powderpuff omplacering. Han har blivit vanvårdad i 2 olika hem innan mig. Det gör att han nu är rädd för människor och...
Svar
19
· Visningar
2 188
Senast: purity_666
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 494
Senast: Zaria
·
Övr. Hund Vi har på vårt sommarställe "grannar" som vi delar gårdsplan med. En av familjerna har en liten korsning terrier/pudel som är 8 år...
Svar
11
· Visningar
6 826
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama