kala fläckar i ansiktet på hästen??

L

Linnet

:crazy:Igår när ja stod o borstade min lilla pålle såg de ut som hon hade smågrus i ansiktet på ett stället, skulle dra bort de me handen o då åkte massa äls bort o hon fick bara en kal fläck stor som en enkrona ungefär....sen på andra sidan ansiktet va de lika dant:confused: Vad är de....nån som vet, bara två kala föäckar, jättekonstigt...fatta noll

Sv: kala fläckar i ansiktet på hästen??

Hoppas inte det är ringorm! Det kan uppträda var som helst på kroppen. Det är helt ofarligt men extremt smittsamt. När hästen en gång haft det blir den immun. Om det är ringorm måste du isolera stallet lång tid, och det finns en särskild salva man ska ta. Hör med veterinär.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 429
Senast: Amk
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 030
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10