Moccamaster helt klart men bara till en person som dricker en kopp på fm och en på em känns sådär.De rekommenderar en Moccamaster. Lite utanför min budget...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Moccamaster helt klart men bara till en person som dricker en kopp på fm och en på em känns sådär.De rekommenderar en Moccamaster. Lite utanför min budget...
Plåttermosar påverkar helt klart smaken mest. Jag har även en med insida av glas som jag tycker gör mindre påverkan. Dock så är ju kaffet alltid godast när det är nybryggt.@Angel Jag har vanlig Moccamaster med glaskanna, på jobb hade vi med termos. Tycker termos kan ändra smaken rätt bra.
Har termosresemuggar och tycker att smaken (särskilt om locket är stängt) kan förändras.
Moccamaster helt klart men bara till en person som dricker en kopp på fm och en på em känns sådär.
Det vore inte möjligt att ha en (större) perkulator/bryggare för när det kommer mer folk och en (mindre) press för när ni gör kaffe för bara er själva? Annars funkar det väl att göra 2-10/12 koppar i de flesta bryggare, så det borde väl vara det optimala om du bara vill ha en "apparat".Ok, nu har jag googlat lite. Tydligen ska man inte ha en större presskanna än att man dricker upp allt så att säga.
I och med att jag oftast gör två (eller fyra, beror på hur stort kaffemackapären räknar med) koppar kanske vi ska köpa en liten presskanna ändå. Och en termos så får man pressa kaffe i omgångar när det kommer folk. Eller kanske en stor och en liten kanna. Fast då har vi två manicker som ska ha plats i köket.. Hmm..
Gillar ju att det är helt plastfritt.
Kokkaffe, är det enkelt att göra en-två koppar? Jag avskyr sump i mitt kaffe, och min erfarenhet av kokkaffe är att det gärna blir sumpigt.
En Pebo går nog bort, verkar inte gå att göra bara en kopp. Och jag behöver bara en kopp på morgonen innan jobbet.
Det vore inte möjligt att ha en (större) perkulator/bryggare för när det kommer mer folk och en (mindre) press för när ni gör kaffe för bara er själva? Annars funkar det väl att göra 2-10/12 koppar i de flesta bryggare, så det borde väl vara det optimala om du bara vill ha en "apparat".
Man måste vänta tills kaffet klarnat om man inte vill ha sump. Annars får man ta tesilen om man har bråttom.Ok, nu har jag googlat lite. Tydligen ska man inte ha en större presskanna än att man dricker upp allt så att säga.
I och med att jag oftast gör två (eller fyra, beror på hur stort kaffemackapären räknar med) koppar kanske vi ska köpa en liten presskanna ändå. Och en termos så får man pressa kaffe i omgångar när det kommer folk. Eller kanske en stor och en liten kanna. Fast då har vi två manicker som ska ha plats i köket.. Hmm..
Gillar ju att det är helt plastfritt.
Kokkaffe, är det enkelt att göra en-två koppar? Jag avskyr sump i mitt kaffe, och min erfarenhet av kokkaffe är att det gärna blir sumpigt.
En Pebo går nog bort, verkar inte gå att göra bara en kopp. Och jag behöver bara en kopp på morgonen innan jobbet.
Man måste vänta tills kaffet klarnat om man inte vill ha sump. Annars får man ta tesilen om man har bråttom.
Jag har en melittatratt som jag sätter i en fin ganska tjock handdrejad kanna. Funkar kanon för vardagsbryggning av 1-3 muggar, men tar lång tid om man ska brygga till många...Får dåliga vibbar av det Hade en otrevlig släkting som alltid bjöd på kokkaffe, associerar kaffet med hen.. Men samma där, kanske kan vänja mig av med det.
Vi kikade på en sån på elgiganten idag, men maken vill inte ha termoskanna. Fråga mig inte varför.. Han vägrar.
Ledordet i mitt kaffebryggande är enkelt. Ju färre moment desto bättre.
Jag har en melittatratt som jag sätter i en fin ganska tjock handdrejad kanna. Funkar kanon för vardagsbryggning av 1-3 muggar, men tar lång tid om man ska brygga till många...
Finns för typ 29:- om man står ut med plast, några tior till om man vill ha keramik eller glas. Funkar ju med såna där återanvändbara filter också, så slipper man tratten!Ja, vi hade en pour over innan. Den gick sönder när flyttlådorna i förrådet välte
Funderar på om vi skulle köpa en ny men det lutar nog åt bryggare istället ändå. Eller en presskanna så länge.
Fördelen med tratt är att den tar minimalt med plats när den inte används.
Finns för typ 29:- om man står ut med plast, några tior till om man vill ha keramik eller glas. Funkar ju med såna där återanvändbara filter också, så slipper man tratten!
39 var det visst, googla "kaffetratt" https://az666937.vo.msecnd.net/27/f35c9f37-7aaa-4a94-8afe-50a1489ad570.jpg?preset=66Perfekt ju! Lagom dyrt Ska genast börja leta!
39 var det visst, googla "kaffetratt" https://az666937.vo.msecnd.net/27/f35c9f37-7aaa-4a94-8afe-50a1489ad570.jpg?preset=66
Lyx!Jag lyxade till det och köpte en i keramik för 94 kr Blev en presskanna också. Lika bra, när jag ändå beställer. Hade 100 kr i presentkort så det blev billigt och bra.