känsliga varnas

Sv: känsliga varnas

Om my god. Jag fick tårar i ögonen. Undrar vad som hänt, om den var född så eller om det hänt något :cry:
 
Sv: känsliga varnas

Jag har sett en dokumentär eller om det var ett repotage om den där bebisen. Den har någon sorts missbildning tydligen..
 
Sv: känsliga varnas

Fortsätter man kolla på samma tema finns det mänder med hemska filmer, stackars barn. Och så känner jag mig så hemsk som både äcklas och fashineras av det. Och är glad över att mina är friska.
 
Sv: känsliga varnas

Jag är inte så van vid youtube, men de filmer som dök upp efter var ju inte speciellt mycket bättre...:(
 
Sv: känsliga varnas

:eek: den så fan inte ens riktig ut. vad är det för något? alltså varför ser den ut så.?

Den här tråden är ett utmärkt exempel på varför människor med avvikande utseende drar sig för att vistas bland folk.
Den ger också svar på det märkliga i att folk tisslar, viskar och tasslar när de ser någon som inte passar in i den gängse utseendenormen!

Innan ni skräms och förfasas och tackar Gud för att just ni fick barn med normala utseenden så tänk på att bakom ansiktet finns en människa med precis samma känslor som du och jag!
Om ett UL nu skulle kunna påvisa ett avvikande yttre skulle ni göra abort då?
Även om barnet f.ö är friskt?

Här är en människa som efter en brandexplosion blev en "den".
http://www.pan.se/lasse.html

Blir ledsen när jag ser tråden och vissa inlägg...
 
Senast ändrad:
Sv: känsliga varnas

:cry:

Stackars barn... Det röda som är i ansiktet, är det som.. ögonen?

Tack och lov för UL, vet ju hur vårt barn ser ut innan hon är född..
 
Sv: känsliga varnas

Är det ett 3-d Ul du har gjort?

Det vanliga UL kan ev påvisa LKG men inte andra avvikelser!
Du kan tex. inte se om ditt väntade barn saknar ögon.
 
Sv: känsliga varnas

Usch jag börjar gråta. Fy vad hemskt. Tänk att den trots att den inte har någon chans försöker överleva genom att äta. :( Frågan är om det är sjysst att låta den leva.
 
Sv: känsliga varnas

Min första tanke var "lilla hjärtat", moderskänslorna slog i taket.

Hoppas liten bebis inte har ont.
 
Sv: känsliga varnas

Vilken fin liten tjej domino! (?):love:

Men likväl kan hon(?. Det kanske är en pojk men "hon" såg så näpen ut) ha mikrooftalmi eller Anoftalmos. Dvs underutvecklade ögon eller avsaknad av ögon.
Ögonhålor och ögonlock finns i a f!

Sannolikheten att din bebis har det är så liten!
Det var inte för att "skrämma dig" som jag skrev det här inlägget.:o
Men betänk nu OM din söta bebis kommer till världen utan ögon.
Skulle du vilja att folk såg hennes själ då eller vill du att hon ska vara en "det" och en "den" inför resten av omvärlden?

Det var det jag ville belysa lite.

Nu var ju bebis i det här fallet väldigt skadad men jag ber ändå att vi alla ska se bakom en människas utseende!
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 817
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 670
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 684
Senast: bettysmatte
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 857
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp